ارتودنسی در شریعتی

ارتودنسی در شریعتی(بهترین دندان پزشک برای ارتودنسی)

 

ارتودنسی دندان یکی از موثرترین راه های مرتب سازی دندان ها برای زیبایی و جلوگیری از پوسیدگی دندان می باشد. دوره درمان ارتودنسی برای هر شخص با توجه به شرایط فک، دندان و سن متفاوت می باشد و با روش های مختلفی انجام می شود، از آنجایی که احتمالا مجبور می شوید چندین مرتبه به دندانپزشکی مراجعه کنید باید دندانپزشکی را انتخاب کنید که در نزدیکی محل زندگی و محل کار شما باشد تا در ترافیک های سنگین تهران نمانید.

هزینه ارتودنسی

ارتودنسی دندان یک روش زمان و طولانی مدت است و بیمار را در این مدت زمان، درگیر هزینه های بسیاری میکند. خیلی از افراد با اینکه به ارتودنسی دندان نیاز دارند، اما با توجه به قیمت و هزینه ارتودنسیاز انجام اینکار صرف نظر میکنند. این نکته را در نظر بگیرید که ارتودنسی علاوه بر اینکه می تواند روی زیبایی شما تاثیر بگذارد، جنبه درمانی خواهد داشت؛ چرا که در آینده ناهنجاری های فک و دهان بیشتری را برای بیمار ایجاد میکند.

 

نوع ارتودنسی هزینه ارتودنسی ( هر فک )
هزینه ارتودنسی سرامیکی 19 تا 21 میلیون تومان
هزینه ارتودنسی فلزی 16 تا 20 میلیون
قیمت ارتودنسی متحرک 8 تا 13 میلیون
هزینه ارتودنسی نامرئی 18 تا 23 میلیون تومان

هریک از انواع ارتودنسی دندان دارای قیمت و هزینه متفاوتی هستند، قیمت ارتودنسی دندان با توجه به نوع ارتودنسی و جنس آن بسیار متغیر است.

تعداد جلسات ارتودنسی

تعداد جلسات ارتودنسی و مدت هر جلسه، یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد انجام ارتودنسی دندان را دارند. ارتودنسی فرآیندی زمان‌بر است و تعداد جلسات آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ارتودنسی

 

۱. جلسات تشخیص و بررسی

ممکن است در یک یا حتی چند جلسه ابتدایی، دندانپزشک صرفا به بررسی مشکلات دندان‌ها و فک بپردازد. در این مرحله، شرایط انجام و نوع ارتودنسی موردنیاز بررسی می‌شود و برنامه درمانی برای بیمار تنظیم می‌شود. همچنین ممکن است عکسبرداری‌ها و بررسی‌های متعددی صورت بگیرد تا پزشک به طور کامل از شرایط دندان‌ها آگاهی پیدا کند.

۲. براکت بندی

در این مرحله پس از پاکسازی دندان‌ها، براکت‌ها بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این جلسه ممکن است زمان‌بر باشد و با دقت بالایی انجام شود، زیرا هر براکت باید به شکل درست روی دندان نصب شود. براکت‌ها باید به درستی تنظیم شوند تا فشار به میزان کافی و از جهت درست به دندان‌ها وارد شود.

۴. تنظیم سیم‌ها

سیم‌هایی که روی براکت‌ها قرار می‌گیرند نیز باید به درستی تنظیم شوند تا فشار مورد نیاز به دندان‌ها اعمال شود. ممکن است در طول درمان، در جلسات متعددی نیاز به تنظیم مجدد وجود داشته باشد.

۵. جداسازی بریس‌ها

پس از اتمام روند درمان (که ممکن است چند ماه تا چندسال طول بکشد)، نوبت به جداسازی بریس‌ها می‌رسد. در این مرحله، متخصص با استفاده از تجهیزات خاص، بریس‌ها را جداسازی می‌کند. در اینجا روند اصلی ارتودنسی به پایان می‌رسد و نوبت به مراحل پس از ارتودنسی می‌رسد.

۶. مراقبت و نگهداری

بعد از جداسازی تجهیزات ارتودنسی، باید دندان‌ها و فک‌ها در موقعیت صحیح خود نگهداری شوند. برای این منظور، ممکن است نیاز به ریتنر یا پلاک ارتودنسی داشته باشید. در این مرحله نیز ممکن است جلساتی برای تنظیم و نگهداری تعیین شود.

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی کودکان یا ارتودنسی پیشگیری در کودکان بین ۷ تا ۱۲ سال انجام می‌شود. انجام ارتودنسی در سنین کودکی مزایای بسیاری دارد. این درمان نه تنها از نظر روحی و روانی تأثیر مثبتی برای کودکان به همراه دارد بلکه از ابتلا به مشکلات گوارشی، لثه‌ای، قلبی و پوسیدگی دندان‌ها در بزرگسالی پیشگیری می‌کند.

ارتودنسی پیشگیری چیست؟

کودکان، از مهم‌ترین افراد جامعه هستند که از همان ابتدا باید تحت مراقبت‌های روحی و جسمی باشند. ارتودنسی در سن کودکی یکی از همین مراقبت‌هایی است که باید به درستی انجام شود. تقریباً ۷۰ درصد افراد جامعه نیاز به ارتودنسی دندان دارند که در این میان ۴۰ درصد از آن‌ها اطفال هستند.
ارتودنسی کودکان که با نام ارتودنسی پیشگیری هم شناخته می‌شود، به ارتودنسی در سنین کودکی اطلاق می‌شود.

ارتودنسی دندان نیش

یکی از درمان های دندان های نیش در گوشه دهان است. همانطور که می دانید دندان های نیش تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی صورت داشته و در کل چهره پیدا بوده و یا حتی به نوعی در چشم هستند. ارتودنسی دندان نیش برای درمان دندان های نیشی که برآمده است و یا خارج از قوس دندانی بیمار جای گرفته، استفاده می شود.

اگر بیمار با این مشکل روبرو باشد در حین خندیدن و صحبت کردن دندان های نیشش حسابی جلب توجه می کند و در فرم کلی صورت توی چشم است.

ارتودنسی دندان خرگوشی

احتمالا تا به حال اصطلاح دندان خرگوشی و ارتودنسی دندان خرگوشی به گوشتان خورده است. دندان خرگوشی اصطلاحاً به شرایطی که دندان‌های جلویی فک بالا، نسبت به سایر دندان‌ها از سایز بزر‌گ‌تری برخوردار بوده و دارای بیرون‌زدگی‌ای غیر طبیعی باشند، گفته می‌شود. این شرایط تنها برای فک بالا اتفاق می‌افتد و در فک پایینی دیده نمی‌شود.

با وجود اینکه دندان‌‌ها تنها بخش کوچکی از صورت محسوب می‌شوند، اما تاثیر بسزایی در چهره دارند.

علت بروز دندان خرگوشی چیست

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عارضه دندان خرگوشی تنها در سنین کودکی شکل می‌گیرد، اما جالب است بدانید که این ناهنجاری محدوده سنی خاصی نداشته و ممکن است در بزرگسالی هم نمایان شود.

این ناهنجاری با نمایان شدن خود، مشکلاتی گوناگونی را به همراه می‌آورد؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز، در اولین فرصت با ارتودتسی دندان خرگوشی، آن را اصلاح کنید.

مراحل ارتودنسی دندان

مراحل کلی انجام ارتودنسی را می‌توان با در نظر گرفتن خواسته مراجعین به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول مراجعینی که جهت زیبایی اقدام به انجام ارتودنسی می‌کنند.

ارتودنسی

1- مرحله اول ارتودنسی: مشاوره، معاینه و ارزیابی دندان

اولین مرحله شروع ارتودنسی جلسه مشاوره است که با متخصص ارتودنسی برگزار می‌شود. طی این مشاوره معمولا بیمار دغدغه‌های خود را بیان کرده و در مورد مزایا و معایب روش انتخابی با ارتودنتیست خود بحث و گفتگو می‌کنند.

2- مرحله دوم ارتودنسی؛ تصویربرداری از دندان

برای اینکه متخصص بتواند طی دوره درمان ارتودنسی به صورت دقیق در مورد نحوه درمان تصمیم گیری نماید با استفاده از عکس‌های OPG قرار گیری ریشه‌های دندان و موقعیت آن‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهد.

3- مرحله سوم ارتودنسی: قالب گیری از دندان

مرحله بعدی ارتودنسی دندان، مرحله قالب گیری دندان است که در این مرحله متخصص ارتودنسی پس از معاینات دقیق دندان بیمار، قالب گیری دندان را انجام می‌دهد تا وضعیت دندان‌ها را در ابتدای مراحل ارتودنسی ثبت نماید.

4- مرحله پنجم ارتودنسی دندان: نصب براکت انتخابی

در صورتی که فرد ارتودنسی نامرئی را انتخاب کند، پس از قالب گیری و انجام عکس برداری لازم، علی رغم پرداخت هزینه ارتودنسی می‌تواند تنها در ۲۰ الی ۳۰ دقیقه حضور در مطب، ارتودنسی دندان را انجام دهد.

5- مرحله آخر: خارج کردن براکت و استفاده از ریتینر

در طول مراحل درمان ارتودنسی دندان، مراجعات منظم و دقیق به متخصص ارتودنسی جهت کسب نتایج ایده آل و دستیابی به لبخندی زیبا اهمیت زیادی دارد. پس از پایان مراحل ارتودنسی دندان و پرداخت هزینه ارتودنسی.

 

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *