ارتودنسی دیمون

سیستم دیمون یک رویکرد درمانی جدید است که ترکیبی از براکت‌های بدون بند و سیم‌های کمانی با تکنولوژی بالا است که ثابت شده است دندان‌ها را سریع و راحت حرکت می‌دهند تا نتیجه مثبت و رضایت بیمار را به همراه داشته باشد.

ارتودنسی دیمون از براکت‌های خود بستن غیرفعال با اصطکاک کم، سیم‌های کمانی با نیروی نور با فناوری پیشرفته و پروتکل‌های درمانی کم تهاجمی استفاده می‌کند.

بریس‌های دیمون (که به آن «سیستم دیمون» نیز گفته می‌شود) براکت‌های خود بستنی هستند، به این معنی که براکت‌ها به جای اینکه مانند بریس‌های معمولی با رباط‌های الاستیک محکم شوند، جزیی دارند که در اطراف سیم بسته می‌شوند.

اجزای بریس دیمون

بریس ها دستگاه های ارتودنسی پیچیده ای هستند که برای صاف کردن و تراز کردن موثر دندان ها طراحی شده اند. درک اجزای کلیدی آنها اولین گام برای درک نحوه عملکرد بریس ها است. در ارتودنسی دیمون، ما از قطعات پیشرفته برای اطمینان از درمان کارآمد و راحت استفاده می کنیم.

  • براکت ها

    براکت ها قطعات کوچک، مربع یا مستطیلی هستند که به جلوی دندان شما متصل می شوند. آنها به عنوان نقاط لنگر برای بریس ها عمل می کنند. در ارتودنسی دیمون، ما از براکت‌های خود چسباننده استفاده می‌کنیم که پیشرفته‌تر و کارآمدتر از براکت‌های سنتی هستند. این براکت ها دارای مکانیزم خاصی هستند که سیم کمانی را بدون نیاز به باندهای لاستیکی یا لیگاتورهای سنتی در جای خود نگه می دارد. این فناوری اصطکاک را کاهش می دهد و امکان حرکت نرم تر و راحت تر دندان را فراهم می کند.

  • سیم کمانی

    آرچ وایر یک سیم نازک و انعطاف پذیر است که از میان براکت ها می گذرد و آنها را به هم وصل می کند. نقش مهمی در هدایت دندان های شما به سمت موقعیت های دلخواه خود دارد. به‌عنوان بخشی از سیستم دیمون، ما از سیم‌هایی با فناوری پیشرفته و حافظه‌دار استفاده می‌کنیم که فشار ملایم و مداومی را به دندان‌های شما وارد می‌کنند. این امر حرکت تدریجی و راحت تر دندان را در مقایسه با بریس های سنتی تضمین می کند.

  • الاستیک یا باند

    در برخی موارد، الاستیک ها یا نوارها همراه با بریس ها برای اصلاح مشکلات نیش یا تنظیم موقعیت فک استفاده می شود. اینها به صورت استراتژیک برای دستیابی به اهداف درمانی خاص قرار دارند.

  • حلقه های O یا لیگاتورها

    اینها نوارهای کوچک و رنگارنگی هستند که سیم کمانی را روی براکت ها محکم می کنند. در حالی که آنها یک هدف کاربردی دارند، جنبه سرگرم کننده و شخصی را نیز به بریس های شما ارائه می دهند. شما می توانید از بین رنگ های متنوعی انتخاب کنید تا بریس های خود را منحصر به فرد خود کنید.

هر یک از اجزای بریس‌ها با هم کار می‌کنند تا یک سیستم با دقت کنترل شده برای تغییر دندان‌های شما در راستای بهینه‌شان ایجاد کنند. روند درمان شامل تنظیمات دوره ای توسط متخصص ارتودنسی است تا اطمینان حاصل شود که دندان های شما به طور پیوسته به سمت موقعیت نهایی خود پیشرفت می کنند.

 نحوه عملکرد بریس‌ها

  • فشار و تحلیل استخوان:

فشار از سیم کمانی روی ریشه دندان‌ها باعث تحلیل استخوان می‌شود، به این معنی که بافت استخوان به طور موقت تجزیه می‌شود.

  • حرکت دندان:

با جذب مجدد استخوان جلوی دندان در حال حرکت، دندان به فضای ایجاد شده حرکت می کند.

  • تشکیل استخوان:

هنگامی که دندان در موقعیت جدید خود قرار گرفت، استخوان سازی در پشت آن رخ می دهد و محل آن را تثبیت می کند.این فرآیند چرخه ای جذب و تشکیل استخوان به دندان های شما اجازه می دهد تا به تدریج به مکان های ایده آل خود حرکت کنند. مهم است که توجه داشته باشید که حرکت دندان یک فرآیند تدریجی و کنترل شده است که ایمنی و راحتی شما را در طول سفر ارتودنسی تضمین می کند.

مزایای سیستم دیمون

  • درصد کمتری از برداشتن دندان
  • مدت زمان کوتاه تر درمان (30٪ درمان سریع تر)
  • قرار ملاقات های کمتر و نگهداری راحت تر بهداشت
  • حساسیت کمتر دندان ها و کاهش درد در هنگام پوشیدن
  • حمل راحت تر است زیرا بریس ها بسیار گرد هستند

آیا پس از برداشتن بریس دندان ها حرکت می کنند؟

بعد از هر درمان ارتودنسی احتمال حرکت مکرر دندان (عود) وجود دارد. برای جلوگیری از بازگشت دندان ها به حالت اولیه خود، از دستگاه های نگهدارنده متحرک و نگهدارنده ثابت (نوارها یا سیم های قوسی که از داخل دندان ها چسبانده می شوند – قابل مشاهده نیستند) استفاده می کنیم. برای جلوگیری از حرکت احتمالی دندان ها باید برای مدت معینی توسط بیماران استفاده شود.

دستورالعمل های بعد از ارتودنسی

  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن
    بعد از هر وعده غذایی و میان وعده دندان های خود را کاملا مسواک بزنید. به تمیز کردن اطراف براکت ها و سیم های بریس خود توجه بیشتری داشته باشید. از مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. همچنین می توانید یک مسواک برقی را در نظر بگیرید که می تواند در از بین بردن پلاک بسیار موثر باشد.
    برای تمیز کردن بین دندان ها و اطراف سیم ها روزانه نخ دندان بکشید. نخ دندان یا نخ ارتودنسی می تواند به شما در حرکت در اطراف بریس کمک کند.
  • برس های بین دندانی
    برس های بین دندانی، برس های مخروطی شکل کوچکی هستند که می توانند به تمیز کردن بین براکت ها و سیم ها کمک کنند. آنها به ویژه برای از بین بردن ذرات غذا از مناطق صعب العبور مفید هستند.
  • دهانشویه
    برای کمک به کاهش باکتری ها و تقویت مینای دندان خود از یک دهانشویه ضد میکروبی یا فلوراید استفاده کنید. متخصص ارتودنسی شما می تواند یک محصول مناسب را توصیه کند.
  • معاینات منظم ارتودنسی
    به حضور در جلسات ارتودنسی برنامه ریزی شده خود ادامه دهید. این بازدیدها برای نظارت بر پیشرفت شما و اطمینان از اینکه بریس های شما به درستی کار می کنند بسیار مهم هستند.
  • رژیم غذایی و عادات غذایی
    مراقب رژیم غذایی خود باشید. از غذاهای سفت، چسبناک و شیرین که می توانند به براکت های شما آسیب برسانند یا خطر پوسیدگی را افزایش دهند، خودداری کنید. غذاهای مناسب بریس را انتخاب کنید و یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید.غذا را به قطعات کوچکتر و به اندازه لقمه برش دهید تا خطر آسیب دیدن بریس های خود را کاهش دهید.
  • واکس ارتودنسی
    موم ارتودنسی را می توان برای کاهش ناراحتی ناشی از براکت ها یا سیم هایی که گونه ها، لب ها یا زبان شما را تحریک می کنند استفاده کرد. برای هر گونه تحریک غیرمنتظره مقداری در دسترس داشته باشید.
  • هیدراتاسیون
    هیدراته ماندن برای سلامت کلی مهم است و می تواند به کاهش خشکی دهان کمک کند، مشکلی رایج در طول درمان ارتودنسی. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.
  • محافظ دهان برای ورزش
    اگر در ورزش‌های تماسی یا فعالیت‌هایی شرکت می‌کنید که خطری برای دهان شما ایجاد می‌کنند، استفاده از محافظ دهان برای محافظت از براکت‌ها و دندان‌ها در برابر آسیب ضروری است. با متخصص ارتودنسی خود برای داشتن یک محافظ دهان مناسب مشورت کنید.
رویکرد کلینیک مهر برای بیماران
  • برنامه های درمانی شخصی : ما درک می کنیم که هر بیمار منحصر به فرد است. به همین دلیل است که ما با ارزیابی کامل سلامت دهان و دندان شما، از جمله ویژگی‌های خاص شکاف دندان شما، شروع می‌کنیم. این ارزیابی به ما امکان می دهد تا یک برنامه درمانی سفارشی متناسب با نیازهای شما ایجاد کنیم.
  • تکنولوژی پیشرفته
    ارتودنسی دیمون در خط مقدم فناوری ارتودنسی باقی می ماند. ما از تجهیزات پیشرفته و سیستم های بریس های نوآورانه استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که درمان شما کارآمد، راحت و موثر است.
  • بهترین روش درمان
    طراحی خود بستن دیمون اصطکاک را کاهش می دهد، که به معنای فشار و ناراحتی کمتر در طول درمان است. شما سفر راحت تری به سمت لبخندی بدون شکاف را تجربه خواهید کرد.
  • مدت زمان درمان کوتاهتر
    سیستم بریس دیمون  در مقایسه با بریس‌های سنتی، اغلب منجر به زمان کلی درمان کوتاه‌تر می‌شود. شما زودتر از آنچه انتظار دارید از لبخند جدید و بدون شکاف خود لذت خواهید برد.
  • آموزش بیمار
    ما معتقدیم که یک بیمار آگاه، یک بیمار توانمند است. ما به شما در مورد برنامه درمانی خود، آنچه در طول سفر بریس‌ها انتظار دارید و نحوه حفظ بهداشت دهان و دندان در طول این فرآیند را آموزش خواهیم داد.
  • مراقبت جامع
    ارتودنسی دیمون طیف کاملی از خدمات ارتودنسی را ارائه می دهد و تضمین می کند که سلامت کلی دهان شما در نظر گرفته می شود. ما نه تنها به جنبه های زیبایی شناسی بستن شکاف های دندانی می پردازیم، بلکه به پیامدهای عملکردی و بلندمدت سلامتی نیز می پردازیم.

بستن شکاف دندان چیزی فراتر از لوازم آرایشی است. این در مورد بهینه سازی سلامت دهان و دندان و رفاه کلی شما است. در ارتودنسی دیمون، ما متعهد هستیم که مراقبت‌های استثنایی و یک برنامه درمانی را برای شما ارائه دهیم که نتایج پایداری را ارائه دهد.

رویکرد ما به درمان ارتودنسی ریشه در فناوری پیشرفته و تعهد به مراقبت بیمار محور دارد. ما از بریس‌های دیمون سیستم، یک پیشرفت انقلابی در ارتودنسی، برای ارائه درمان سریع‌تر، راحت‌تر و بسیار موثر استفاده می‌کنیم.

آیا آماده اید قدم بعدی را به سمت یک لبخند زیبا و مطمئن بردارید؟ امروز با ما تماس بگیرید تا یک مشاوره را تعیین کنید و کشف کنید که چگونه ارتودنسی دیمون می تواند زندگی شما را از طریق قدرت ارتودنسی متحول کند. سفر شما به سمت یک لبخند صاف تر و سالم تر از اینجا شروع می شود.

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *