کامپوزیت دندان روکش دار

کامپوزیت دندان روکش دار

کامپوزیت دندان روکش دار  در واقع به کامپوزیتی گفته می شود که بر روی دندان هایی که قبلا روکش شده اند، قرار است پیاده سازی شود. آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ در صورتی که چنین موضوعی برای شما به وجود امده باشد، چه اقدامی باید انجام دهید؟ در اینجا به این موضوع می پردازیم تا بدانید که چگونه می توانید کامپوزیت دندان روکش دار را انجام دهید و در صورت عدم امکان انجام این موضوع، چه کاری می توانید بکنید.

چرا کامپوزیت دندان روکش دار  مهم است؟

تا اینجا متوجه شدید که بسیاری از افراد به دنبال کامپوزیت کردن دندان هایی هستند که قبلا روکش شده اند. چرا این موضوع اهمیت دارد؟ یک سری دلایل وجود دارد که می تواند مربوط به اهمیت این موضوع شود. به همین خاطر نیز باید بدانید که این دلایل شامل چه مواردی می شود.

  • عدم تناسب رنگ

اگر بیمار و متقاضی کامپوزیت، رنگی را برای کامپوزیت هایش انتخاب کند که تناسب با رنگ روکش های دندانی اش نداشته باشد، این مسئله می تواند در زیبایی دندان های او تاثیر زیادی داشته باشد.

  • خراب شدن روکش

گاهی اوقات روکش های دندانی که روی دندان ها قرار گرفته اند، زیبایی و براقیت روز اول خودشان را از دست داده اند. همین مسئله سبب می شود تا فرد بخواهد که کامپوزیت دندان روکش دار  را نیز انجام دهد و این مشکل را رفع کند.

 

چرا کامپوزیت دندان روکش دار  امکان پذیر نیست؟

متاسفانه کامپوزیت دندان روکش دار  امکان پذیر نیست و اگر شما هم چنین چیزی را در ذهن خودتان دارید، بهتر است آن را فراموش کنید. این مسئله به دو دلیل امکان پذیر نمی باشد که در این بخش به این دو دلیل می پردازیم.

  • عدم وجود چسب

هیچ چسبی وجود ندارد که بتوانیم با آن کامپوزیت ها را به روکش های دندانی بچسبانیم. این موضوع اولین نکته و مشکلی است که بر سر راه این مسئله وجود دارد.

  • عدم چسبندگی

به طور کلی به دلیل آن که متریال های اولیه روکش های دندانی و کامپوزیت ها از مواد خاصی هستند، نمی توانیم چسبندگی را از این مواد انتظار داشته باشیم. به همین دلیل نیز یا باید از روکش دندانی استفاده کنید و یا کامپوزیت را انجام دهید.

  • افزایش اندازه دندان ها

با ان که هم کامپوزیت های دندانی و هم روکش های دندانی بسیار ظریف و نازک هستند، اما اگر بخواهید هر دو مورد را با هم استفاده کنید، اندازه دندان ها بزرگ تر از حد طبیعی می شود. به همین خاطر نیز باید در نظر داشته باشید که معمولا روکش ها و کامپوزیت های دندانی با هم قابلیت اجرایی ندارند.

کامپوزیت دندان روکش دار

مزیت های روکش دندان

حتما می دانید روکش دندان به یک سری کاور و پوشش گفته می شود که بر روی دندان ها قرار می گیرد. معمولا روکش های دندانی دارای 3 مدل مختلف تمام سرامیک، فلزی و سرامیکی فلزی هستند. هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی ها داشته و برای دسته خاصی از بیماران می توانند ارزش و اهمیت داشته باشند. یک سری از مزیت ها در پی این روکش های دندانی به صورت کلی مطرح می شود که در اینجا بررسی می کنیم.

  • افزایش مقاومت دندان ها

اولین نکته در خصوص بالا بردن مقاومت دندان هایی است که بسیار ضعیف شده اند. پر کردگی زیاد بر روی دندان ها، دندان هایی که صرفا ریشه سالم دارند و تاج آن ها از بین رفته است و همچنین دندان هایی که دیواره های ضعیفی دارند می توانند کاندیداهای خوبی برای بالا بردن مقاومت دندان های شما باشند.

  • طول عمر بالا

روکش های دندانی غالبا به دلیل آن که برای افزایش مقاومت دندان ها استفاده می شوند، می توانند طول عمر بالایی نیز داشته باشند. به همین دلیل نیازی نیست تا هر چند سال یکبار به فکر عوض کردن آن ها باشید.

مزیت های کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندانی نیز می توانند از برندهای مختلف و طیف های رنگی متفاوتی تشکیل شده باشند. به همین دلیل نیز مزیت های متفاوتی را دارند.

  • افزایش زیبایی

اولین و مهم ترین نکته ای که در پی استفاده از کامپوزیت های دندانی می توانید داشته باشید، مربوط به افزایش پیدا کردن زیبایی دندان ها است. زمانی که زیبایی های دندان های شما بیشتر شود، قطعا لبخند زیباتری خواهید داشت و همین لبخند زیباتر می تواند اعتماد به نفس شما را نیز بیشتر کند.

  • افزایش مقاومت دندان ها

نکته بعدی در مورد بالاتر بردن میزان مقاومت دندان ها است. درست است که کامپوزیت ها ظریف هستند اما با این وجود می توانند مقاومت دندان های شما را نیز بسیار بالا ببرند.

کامپوزیت دندان روکش دار

کلام پایانی

کامپوزیت دندان روکش دار  امکان پذیر نیست. بنا به دلایلی همچون افزایش اندازه، بزرگ تر شدن دندان ها از حد طبیعی و موارد این چنینی، این کار توسط پزشک و دندان پزشکان انجام نمی شود.

اما اگر می خواهید دندان های سالم و زیبایی داشته باشید، می توانید با دندان پزشک خود مشورت کنید و یکی از این دو روش را انتخاب کنید. در کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی، به خوبی شما را راهنمایی می کنند. از سوی دیگر نیز نتایج رضایت بخش بیماران دیگر وجود دارد که از کارشان در این کلینیک نهایت رضایت را داشته اند.

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *