لمینت دندان پودری

لمینت دندان پودری چیست و چگونه استفاده می شود؟

لمینت دندان پودری چیست؟ به طور کلی به چه نوع از لمینت های دندان هایی پودری گفته می شود؟ برای آن که بتوانید در این خصوص اطلاعات بیشتر و کامل تری را داشته باشید، مسلما نیاز است تا هم دندان های پودری را بشناسید و هم بتوانید به خوبی تشخیص دهید که کدام مدل لمینت برای این دندان ها مناسب تر است. البته یک نکته ای را باید در نظر داشته باشید، لمینت کردن دندان های پودری و تشخیص نوع لمینت برای این دندان ها چیزی است که در تخصص دندان پزشک شما قرار می گیرد. به همین خاطر نیز در اینجا صرفا یک سری اطلاع جامع و البته مفید را به شما ارائه خواهیم کرد.

لمینت دندان پودری

لمینت دندان پودری چیست؟

این مدل از لمینت ها از یک سری مواد پودری و صمغی تشکیل شده اند. به دلیل ساختاری که دارند با نام لمینت های پودری شناخته می شوند. این موضوع قطعا می تواند کمی برایتان عجیب باشد اما زمانی که ویژگی های لمینت های پودری دندان ها را بیشتر بررسی کنیم، شما نیز ابعاد مختلف موضوع را بهتر درک خواهید کرد.

نحوه استفاده از لمینت دندان پودری

 

برای استفاده کردن از لمینت های دندان پودری باید نحوه استفاده از آن ها را نیز بلد باشید. این مسئله می تواند بسیار کمک کننده باشد و مشکلاتی که در خصوص استفاده از این مدل از لمینت ها پیش می آید را تا حد بسیار زیادی رفع کند.

اولین نکته آن است که باید به دندان پزشکی مراجعه کنید تا قالب دندان های شما گرفته شود. معمولا قالب هر بیمار با دیگری فرق دارد و به همین خاطر نیز توصیه می شود که از قالب های از پیش آماده استفاده نکنید.

زمانی که قالب دندان های شما آماده شد می توانید برای مدت های طولانی از آن قالب استفاده کنید. برای بار اول باید پودر لمینت را داخل آب بسیار داغ و یا جوش بریزید.

این پودر زمانی که حالت خمیری شکل و تقریبا سیال به خودش گرفت، آن را داخل قالب ریخته و طوری در قالب پخش می کنید که در همه جای قالب پخش شود. یک نکته مهم در این مرحله آن است که اجازه ندهید تا مواد لمینت با قالب لب به لب شود.

قالب را به آرامی بلند کنید و بر روی دندان ها قرار دهید. سپس از هر سه طرف جلو، عقب و لبه ها، قالب را به آرامی به دندان ها فشار دهید.

بعد از 15 دقیقه قالب را در آورده و سپس خمیر را نیز دربیاورید. خمیر را به آرامی در فضای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شده و سپس آن را بر روی دندان هایتان بگذارید. فراموش نکنید که خمیر در این مرحله هنوز شکل پذیری دارد و باید اجازه دهید تا کاملا خشک شده و پیش از خشک شدن کج نشود.

لمینت دندان پودری

معایب لمینت دندان پودری

با وجود استفاده سهل و آسان از این مدل از روکش های دندانی و تمامی مزیت هایی که در پی استفاده از آن ها می توانید داشته باشید، یک سری معایب برای لمینت های دندان پودری وجود دارد. شناخت این معایب باعث می شود تا شما به عنوان یک بیمار و متقاضی، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

  • موقتی بودن: با وجود هزینه ای که برای این مدل از لمینت ها می کنید، کاملا موقتی هستند. این مسئله به معنای آن است که معمولا نیاز است تا هر چند وقت یکبار این لمینت را عوض کنید.
  • بروز حساسیت: با وجود آن که سعی شده است تا بیشترین میزان مواد طبیعی و صمغی در تولید این محصولات به کار رود، اما گاهی اوقات حساسیت های دندانی و لثه ای برای برخی از افراد پیش می آید که در پی استفاده از این موارد هستند.
  • پروسه استفاده: اگر از لمینت های دائمی استفاده کنید دیگر نیازی نیست تا هر بار بخواهید یک سری پروسه را طی کنید اما لمینت های پودری بدین شکل نیستند. حتما باید هر بار که می خواهید از آن ها استفاده کنید، یک پروسه 20 دقیقه الی نیم ساعته را داشته باشید.
  • عدم مراقبت از دندان ها: لمینت به عنوان روکشی شناخته می شود که علاوه بر زیبا و سفیدتر کردن دندان ها، می تواند به مراقبت کردن از دندان ها نیز بپردازد. اما لمینت های موقت و پودری نمی توانند حفاظ دندان ها باشند و در برخی از مواقع حتی روند پوسیدگی دندان ها را سریع تر نیز می کنند.

مزیت های لمینت دندان پودری

ابتدا معایبی که این مدل از لمینت ها داشتند را بررسی کردیم. در این قسمت بهتر است ویژگی هایی که لمینت های دندانه پودری دارند را بهتر بررسی کنیم. با این بررسی ها می توانید بین لمینت های پودری و لمینت های سرامیکی که رایج تر هستند، انتخاب بهتری داشته باشید.

  • مقرون به صرفه بودن: در حال حاضر پول یک دست لمینت پودری دندان می تواند حتی کمتر از یک واحد لمینت دائمی باشد. این موضوع برای افرادی که بودجه خاصی برای این مسئله در نظر نگرفته اند، گزینه بسیار مناسبی است و می تواند یک آپشن بزرگ به حساب بیاید.
  • جلوگیری از تراش دندان ها: مورد و نکته بعدی آن است که در لمینت کردن دائمی دندان ها باید دندان ها را به صورت کله قندی تراش دهند. این کار سبب می شود تا دیگر امکان استفاده مجدد از دندان ها را نداشته باشید. اما اگر از لمینت های پودری و موقت استفاده کنید، متوجه خواهید شد که به هیچ وجه نیاز به تراش دادن دندان ها وجود ندارد و دندان های اصلی شما هیچگاه با مشکل مواجه نخواهند شد.
  • جنس مواد: متریال های اولیه و موادی که برای تولید کردن لمینت ها استفاده می شود، از نوع صمغی و تقریبا طبیعی می باشند. این مواد کاملا درجه یک بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
  • انعطاف پذیری: زمانی که لمینت ها را در آب جوش قرار دهید، بافت لمینت نرم شده و به راحتی می توانید آن را بر روی دندان های خودتان بکشید. این موضوع به دلیل بافت نرم و انعطاف پذیری است که به واسطه تکنولوژی های بالا در این محصول وجود دارد.
  • عدم لک پذیری: یکی از مشکلات بزرگی که همواره در روکش های دائمی لمینت و کامپوزیت وجود دارد، لکه پذیری این روکش ها است. اما این مسئله در روکش های لمینت دندان پودری کاملا برطرف شده است و نگرانی از بابت لکه پذیری آن ها وجود ندارد. از سوی دیگر نیز داشتن رنگ طبیعی یکی دیگر از نکات و مزیت های مهمی است که در این مدل از روکش ها می توانید پیدا کنید.

لمینت دندان پودری

کلام پایانی

لمینت دندان پودری نسبت به لمینت های معمولی دارای هزینه های کمتری است. با این وجود این مدل از لمینت ها درمان دائمی نیستند و صرفا به صورت موضعی و موقتی می توانند دندان های شما را سفید و یکدست نشان دهند. با این حال اگر هنوز هم همین لمینت های موقت انتخاب شما هستند می توانید به کلینیک هایی همچون کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی مراجعه کنید که بیشترین و بهترین خدمات را در این خصوص به شما ارائه می کند. در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات بسیار مناسب و سطح بالا، می توانید قیمت های خوبی را نیز دریافت کنید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *