لمینت دندان پر شده

لمینت دندان پر شده به همراه مزیت ها و معایب آن

لمینت دندان پر شده برای کسانی که دندان های خودشان را پر کرده اند و حالا به دنبال راهی برای بهتر کردن ظاهر دندان ها هستند، به کار می رود. معمولا لمینت کردن دندان هایی که پر شده اند، باید با طی کردن یک سری مراحل و موارد انجام شود. در اینجا می خواهیم تا این مراحل و موارد را بررسی کرده و تمامی نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد را بیان کنیم. با این کار شما می توانید به خوبی در زمان انتخاب کردن نوع لمینت و نحوه انجام آن تصمیم گیری کنید و مشکلی از این بابت نداشته باشید.

لمینت دندان پر شده

مزیت های لمینت دندان پر شده

مسلما لمینت کردن دندان های پر شده می تواند مزیت های زیادی را در پی داشته باشد. معمولا اگر بتوانید این مزیت ها را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انجام این کار کنید، نتایج بهتری را خواهید گرفت.

  • افزایش دوام دندان ها: دندان هایی که پر می شوند، معمولا استحکام اولیه را ندارند. همین موضوع باعث می شود تا میزان دوام این دندان ها نیز افت پیدا کند و در عرض مدت زمان کوتاهی دچار آسیب شوند. استفاده کردن از لمینت دندان پر شده می تواند از این مسئله جلوگیری کند. در حقیقت افزایش دوام دندان ها با استفاده از روکش های لمینتی در حد 10 الی 15 سال خواهد بود.
  • افزایش زیبایی دندان ها: مورد و نکته بعدی در خصوص افزایش دادن میزان زیبایی است که بر روی دندان ها وجود دارد. لمینت ها می توانند دندان ها را سفید و درخشان کنند و اگر فاصله و یا مشکلی هم در دندان ها باشد، کاملا این موضوع را رفع می کنند. بنابراین این مورد نیز می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که در خصوص افزایش زیبایی دندان ها وجود دارد.
  • عدم نیاز به بیهوشی: زمانی که می خواهید لمینت های دندانی را بر روی دندان های خودتان بچسبانید نیازی به استفاده از مواد بیهوشی نیست و به راحتی با استفاده از کمی ماده بی حس کننده موضعی می توانید این کار را انجام دهید.
  • طولانی نبودن جلسات: مورد و نکته بعدی که باید در نظر بگیرید در خصوص طولانی نبودن جلسات است. حداکثر تعداد جلساتی که برای لمینت کردن دندان هایتان نیاز دارید چیزی حدود 3 جلسه است که حتی ممکن است در طول 2 جلسه نیز به اتمام برسد.

لمینت دندان پر شده

معایب لمینت دندان پر شده

در کنار تمامی مزیت هایی که لمینت های دندانی پر شده دارند، یک سری معایب نیز وجود دارد. این معایب می توانند برای برخی از افراد به طور کلی وجود نداشته باشد و برای برخی دیگر نیز با شدت بسیار زیادی نمایان شوند. بهتر است از این موارد کاملا آگاه بوده و سپس اقدام به لمینت کردن دندان های خودتان کنید.

افزایش حساسیت دندان ها: اولین نکته ای که وجود دارد در مورد میزان حساسیت دندان ها است. زمانی که دندان های پر شده عص کشی نشده باشند و سپس روی آن ها را لمینت کنید، دندان های شما هم به سرمای زیاد و هم به گرمای زیاد حساسیت نشان می دهند. به همین خاطر نیز ممکن است کمی اذیت شوید.

رنگ گرفتن لمینت ها: روکش های لمینتی غالبا رنگ پذیری بالایی دارند. به همین خاطر نیز پزشک توصیه می کند تا پس از هر وعده غذایی حتما مسواک بزنید. از طرفی دیگر نیز مصرف مشوربات و سیگار هم می تواند بر روی رنگ گرفتن لمینت ها اثر منفی داشته باشد. بنابراین این مورد نیز یکی دیگر از معایب لمینت دندان پر شده است.

غیر قابل استفاده شدن دندان ها: برای آن که بخواهید دندان های خودتان را لمینت کنید، باید تمامی دندان ها تراشیده شوند. مقدار تراشیدگی نیز به این حد است که اگر لمینت ها را بردارید، دیگر امکان استفاده از دندان هایتان را نخواهید داشت. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا حتما پیش از اینکه از لمینت استفاده کنید، فکرهایتان را کاملا بکنید.

نکات مراقبتی از لمینت دندان پر شده

برای مراقبت کردن از لمینت دندان پر شده باید یک سری نکات را رعایت کنید. این نکات سبب می شوند تا طول عمر و همچنین دوام لمینت های شما بسیار افزایش پیدا کند. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که چگونه می توانید از لمینت ها به شکل بهتری مراقبت نمایید.

استفاده از خمیر دندان و دهان شویه مناسب

حتما خمیر دندان، مسواک و همچنین دهان شویه ای که می خواهید استفاده کنید را با نهایت دقت انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا لمینت های  دندانی شما دچار مشکل نشوند و به شکل راحت تری نیز بتوانید آن ها را تمیز نگه دارید.

عدم فشار بر روی لمینت ها

مورد بعدی وارد نکردن فشار بر روی لمینت های دندانی است. این روکش ها به خودی خود مقاوم هستند اما بهتر است تا حد امکان فشارهایی همچون غذاهای سفت، باز کردن درب بطری ها با دندان ها و… را نداشته باشید.

عدم دندان قروچه

اگر مبتلا به دندان قروچه هستید و در هنگام خواب دندان قروچه می کنید، حتما این بیماری را درمان کنید و سپس در قدم بعدی به دنبال لمینت کردن دندان هایتان بروید. اما اگر عادت به چنین کاری دارید، بهتر است حتما این عادت را ترک کرده و سعی کنید تا از فشار آمدن به دندان هایتان جلوگیری به عمل آورید.

رعایت مصرف غذاهای رنگدانه دار

نکته و مورد بعدی در خصوص زمانی است که باید در مصرف کردن غذاهای رنگدانه دار کنترل بیشتری داشته باشید. این مسئله باعث می شود تا از ایجاد شد لکه بر روی لمینت ها جلوگیری به عمل بیاید. غذاهایی همچون خورشت های پر رب، نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و چای و… می توانند از جمله مواردی باشند که رنگدانه ها و لکه ها را بر روی لمینت های شما ایجاد می کنند.

لمینت دندان پر شده

کلام پایانی

لمینت دندان پر شده غالبا می تواند نسبت به دندان های معمولی اهمیت بیشتری داشته باشد و توسط افراد بیشتری نیز استفاده شود. به دلیل اسیب پذیر بودن دندان های پر شده، کار لمینت و روکش کردن این دندان ها را باید حتما در کلینیک هایی انجام دهید که از بابت کیفیت کار آن ها نهایت اطمینان را دارید. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه است و به همین خاطر نیز توصیه ما به شما این است که از خدمات این کلینیک استفاده کنید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *