لمینت دندان شکسته

لمینت دندان شکسته چه ویژگی هایی دارد که دیگر لمینت ها ندارند؟

اگر دندانی بشکند، چه راه چاره ای برای آن وجود دارد؟ لمینت دندان شکسته موضوعی است که می خواهیم درباره آن توضیح دهیم و کاربردهای آن را در خصوص چنین شرایطی برای شما بیان کنیم. در نظر بگیرید که اگر قرار باشد از لمینت دندان های شکسته ای استفاده کنید، قطعا باید یک سری نکات را رعایت کنید. در اینجا می خواهیم همین نکات را به شما یاد بدهیم.

لمینت دندان شکسته چیست؟

گاهی اوقات دوست ندارید تا همه دندان های خودتان را لمینت کنید و یا هزینه و بودجه کافی برای این کار را در اختیار ندارید. در چنین شرایطی باید یادتان باشد که یک راه حل و روش اصولی به نام لمینت دندان شکسته وجود دارد. در این روش از روش لمینتی که همرنگ با دیگر دندان های شما است، استفاده می شود. این روکش لمینتی را بر روی دندان شکسته شده قرار می دهند و سعی می کنند تا این آسیب را بپوشانند.

لمینت دندان شکسته

مزیت های لمینت دندان شکسته

یک سری مزیت ها در خصوص لمینت کردن دندان و یا دندان های شکسته شده و آسیب دیده وجود دارد. این مزیت ها سبب می شوند تا اگر فردی دچار چنین مشکلی شده باشد نیز حتما به فکر استفاده از لمینت در عوض روش های دیگر بیفتد.

حفظ دندان آسیب دیده

دندانی که بنا به هر دلیلی دچار شکستگی شده باشد، مسلما آسیب پذیرتر و ضعیف تر از دیگر دندان ها است. همین موضوع نشان می دهد که این دندان ها تا چه حد نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتر دارند. با لمینت کردن می توانید به خوبی از دندانی که دچار آسیب شده است، نگهداری کنید.

افزایش مقاومت و استحکام دندان

مورد بعدی افزایش دادن میزان مقاومت و استحکام دندان ها است. برای دندان شکسته شده می توانید از کامپوزیت نیز استفاده کنید اما کامپوزیت در برابر لمینت از مقاومت پایین تری برخوردار بوده و ضعیف تر است. به همین خاطر اگر میزان آسیب و شکستگی بیش از اندازه بود، حتما مقاومت دندان را در نظر بگیرید و روشی را انتخاب کنید که می تواند دندان شما را بیشتر مورد حفاظت قرار دهد.

افزایش زیبایی

لمینت دندان شکسته به دلیل آن که به صورت تکی انجام می شود، می تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی شما در زمان لبخند زدن داشته باشد. رنگ این مدل از لمینت همیشه مطابق با دیگر دندان های شما انتخاب می شود که قابلیت تشخیص وجود نداشته باشد و دندان لمینت شده همخوانی خوبی با دیگر دندان ها نشان دهد.

اصلاح طرح لبخند

مورد و نکته بعدی که باید در نظر بگیرید در خصوص اصلاح کردن طرح لبخندی است که می تواند برای شما وجود داشته باشد. لبخند شما با وجود یک دندان شکسته اصلا زیبا نیست. بنابراین باید این موضوع را در نظر بگیرید که با لمینت کردن می توانید لبخندهای زیباتری داشته باشید.

بازسازی مینای دندانی

قطعا دندان ها ما به دلایل مختلفی همچون مسواک زدن نادرست و یا جرم گیری ها و بلیچینگ هایی که انجام می دهیم، می توانید مینای آسیب دیده ای داشته باشد. در چنین شرایط و موقعیتی می توانید از لمینت استفاده کنید تا مینای آسیب دیده را حفاظت کرده و اجازه ترمیم به آن بدهید.

ماندگاری طولانی

اگر لمینتی که بر روی دندان های خودتان استفاده می کنید از برند باکیفیتی تهیه شده باشد، می توانید ماندگاری طولانی مدتی را بر روی دندان های خودتان مشاهده کنید. این مسئله باعث می شود تا حداقل برای 10 الی 15 سال بتوانید از دندان های خودتان استفاده کنید.

ویژگی های لمینت دندان شکسته سرامیکی

لمینت های سرامیکی که بر روی دندان های شکسته قرار می گیرند، می توانند یک سری از ویژگی هایی را داشته باشند که لمینت های دیگر از آن ها بی بهره هستند. اگر قرار شد تا بر روی دندان شکسته و آسیب دیده خودتان از لمینت ها استفاده کنید، این گزینه می تواند بهترین مورد برای شما محسوب شود.

  • قیمت مناسب: لمینت های سرامیکی با آن که مقاومت و کیفیت خوبی نیز دارند اما قیمت های مقرن به صرفه و پایین تری را نسبت به لمینت های دیگر دارند. همین مسئله باعث می شود تا استفاده از آن ها راحت تر باشد.
  • مقاومت بیشتر در برابر لکه: مورد و نکته بعدی در خصوص مقاومت بالاتری است که لمینت های سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت می توانند داشته باشند. این مدل از روکش ها هم در برابر لکه های ناشی از قهوه و چای و هم در برابر لکه های ناشی از دود سیگار مقاومت تر هستند.
  • طیف رنگی گسترده: لمینت سرامیکی ها یکی از گزینه های بسیار مناسب برای لمینت دندان شکسته به شمار می روند زیرا طیف رنگی بسیار گسترده ای دارند. طیف رنگی گسترده سبب می شود تا لمینت را با توجه به رنگ دندان های طبیعی خودتان بتوانید انتخاب کنید و مشکلی از این بابت نداشته باشید.
  • ظاهر طبیعی: نکته بعدی در خصوص ظاهر طبیعی لمینت دندان شکسته از نوع سرامیکی است. طبیعی بودن ظاهر این محصولات و روکش ها سبب می شود تا بعد از لمینت کردن، با هیچ نشانه غیر طبیعی در هنگام لبخند زدن و یا صحبت کردن روبرو نشوید.
  • جنس لمینت: معمولا جنس لمینت های سرامیکی همچون دندان های سفیدی است که حالت نیمه شفاف دارند. به همین خاطر نیز استفاده از این لمینت ها می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که دوست دارند تا لمینت دندان هایشان کاملا طبیعی و مناسب به نظر برسد. انتخاب کردن رنگ این روکش ها نیز کاملا به عهده و سلیقه خودتان است.

کلام پایانی

لمینت دندان شکسته گزینه بسیار خوبی است که با ان بتوانید دندان و یا دندان های شکسته شده را مرمت کنید. معمولا این مدل از لمینت ها نیاز به استحکام بالاتری دارند که بتوانند دندان آسیب دیده را به خوبی حفاظت کنند. در صورتی که نیاز به استفاده از این روکش های دندانی دارید، حتما کلینیک معتبری را پیدا کنید که بتواند این کار را برای شما انجام دهد. به همین منظور نیز می توانیم  کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی را به شما معرفی کنیم که در این حوزه دارای توانایی های بالایی بوده و به راحتی می تواند با نهایت مهارت لمینت ها را بر روی دندان های شما اجرا کند.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *