دوام لمینت دندان

دوام لمینت دندان

دوام لمینت دندان چقدر است؟ لمینت ها به نوعی از روکش های سرامیکی گفته می شوند که می توانند هم سبب افزایش مقاومت دندان های شما شوند و هم می توانند دندان های شما را سفید و یکدست کنند. اما این روکش ها تا چه حد دوام دارند و چگونه می توانید طول عمر این مدل از روکش ها  را بیشتر از قبل کنید؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا در مورد دوام لمینت های دندانی بیشتر صحبت کنیم و موارد و نکاتی که می توانند این دوام را بیشتر کنند را معرفی کنیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید به دیگر مقالات ما که در وبسایت ما منتشر شده اند، مراجعه کنید.

مولفه های موثر بر دوام لمینت دندان

یک سری مولفه و آیتم وجود دارند که می توانند بر روی میزان دوام و ماندگاری لمینت های دندانی شما اثر داشته باشند. این مولفه ها را در این قسمت بررسی می کنیم. شما نیز اگر هنوز لمینت دندان های خودتان را انجام نداده اید، بهتر است این موارد را در ابتدا بررسی کرده و سپس انتخاب کلینیک و برند لمینت را انجام دهید. با این کار قطعا می توانید به شکل بهتری از این خدمات زیبایی استفاده کنید.

جنس لمینت ها

لمینت ها می توانند از جنس های مختلفی تولید شده باشند. این مسئله نیز کاملا مرتبط با برند تولید کننده لمینت و همچنین شرکت و کشوری است که لمینت ها را تولید می کند. هر قدر جنس لمینت ها و در واقع کیفیت متریال اولیه لمینت ها بیشتر باشد، دوام و ماندگاری که دارند نیز بالاتر می رود.

شرایط نگهداری

پس از لمینت کردن دندان ها باید یک سری شرایط و موارد را رعایت کنید. این کار باعث می شود تا لمینت ها به شکل بهتری دوام بیاورند و طول عمر بالاتری نیز داشته باشند. معمولا شرایط نگهداری از لمینت ها شامل مسواک زدن های به موقع، استفاده از نخ دندان، عدم مصرف غذاهایی که رنگدانه های زیادی دارند، احتیاط در مصرف الکل، عدم مصرف دخانیات و… می شود. اگر این موارد را به خوبی رعایت کنید متوجه خواهید شد که دوام لمینت های شما نیز بسیار بیشتر از قبل می شود.

کیفیت کار دندان پزشک

مورد بعدی در خصوص کیفیت کار دندان پزشک است. اگر دندان پزشک مورد نظر شما کار باکیفیتی را ارائه کند، دوام و طول عمر لمینت های شما نیز افزایش پیدا می کنند. به همین خاطر بهتر است بدانید که کیفیت کار دندان پزشک مدنظر شما تا چه حد می باشد و چگونه قرار است کار روکش دندان های شما را انجام دهد.

دندان قروچه

دندان قروچه کردن یکی از مواردی است که افراد ممکن است به صورت ذاتی داشته باشند. این موضوع سبب می شود تا چه کامپوزیت ها و چه لمینت هایی که بر روی دندان ها وجود دارند، آسیب ببینند. به همین خاطر نیز اگر دچار چنین مشکلی هستید، حتما پیش از لمینت کردن با پزشک خود مشورت کنید و سپس اقدام به این کار نمایید. گاهی اوقات نیز میزان دندان قروچه بیمار به حدی زیاد است که امکان لمینت کردن به طور کامل برای او وجود ندارد.

نوع غذای مصرفی

چه با دندان های لمینت شده و چه با دندان های معمولی خودتان نباید غذاهای بسیار سفت را بخورید. شکستن گردو و پوست پسته، خوردن ته دیگ های بسیار سفت و موار دی از این قبیل می تواند بر روی دوام لمینت دندان های شما اثر منفی داشته باشد. به همین خاطر نیز حتما به نوع غذای مصرفی خودتان دقت داشته باشید و غذاهایی را بخورید که از این بابت مشکلی ندارند.

دوام لمینت دندان

نکات مهم در افزایش دوام لمینت دندان

برای افزایش دادن دوام لمینت دندان هایتان یک سری نکات مهم وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. این نکات را در کنار مواردی که بر روی طول عمر روکش های لمینتی اثر می گذارند، در نظر بگیرید. مسلما نتایج بسیار بهتری را در این زمینه می گیرید و همین موضوع می تواند برای شما بسیار کمک کننده و اثر بخش باشد.

خمیر دندان و مسواک مرغوب

اولین چیزی که باید در نظر  بگیرید این است که خمیر دندان و مسواک خوبی را انتخاب کنید. نوع خمیر دندان و مسواک می تواند بر روی لمینت ها تاثیر زیادی داشته باشد و سبب می شود تا دوام لمینت دندان های شما نیز به حد زیادی بالا رود.

اصلاح رفتارهای غلط

برخی از افراد یک سری عادت های غلط دارند که متوجه تاثیر مخرب این عادت ها بر روی سلامت دندان ها و لمینت های دندانی خودشان نیستند. این عادت های غلط می توانند شامل جویدن مداد، جویدن ناخن ها و… شوند. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که حتی در صورت قوی بودن بسیار زیاد لمینت ها، باید حتما این عادت های غلط خود را ترک کنید تا دچار مشکل نشوید.

رسیدگی به لثه ها و دندان ها

دندان های اصلی خودتان زیر لمینت ها قرار گرفته است. این دندان ها و لثه های شما باید حتما در صحت و سلامت کامل باشند که مشکلی از این بابت پیش نیاید. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که از طریق چه روش هایی می توانید این کار را انجام دهید. استفاده کردن از دهان شویه ها، چکاپ فصلی دهان و دندان، استفاده از آب نمک به همراه آبلیمو و… می تواند بسیار مناسب باشد.

چکاپ منظم

حتی در صورتی که هیچگونه مشکلی نیز در لمینت ها و دندان های شما وجود ندارد، چکاپ منظم پزشکی خود را داشته باشید. با این کار می توانید در صورتی که مشکل کوچکی در دندان های شما وجود داشته باشد، سریعا متوجه این موضوع شده و مسئله را حل و فصل کنید.

دوام لمینت دندان

کلام پایانی

دوام لمینت دندان می تواند به عوامل ختلفی همچون جنس لمینت، نوع نگهداری از آن، بهداشت دهان و دندان و… بستگی داشته باشد. در کنار تمامی این موارد بهتر است بدانید که اگر در کلینیک های معتبری لمینت  دندان های خودتان را انجام دهید، لمینت ها کیفیت های بالاتری خواهند داشت و مدت زمان طولانی تری نیز می توانید از ان ها استفاده کنید. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه بوده و به راحتی می توانید انواع کارهای زیبایی و همچنین درمانی دندان های خودتان از جمله لمینت، کامپوزیت، ایمپلنت و… را در این کلینیک انجام دهید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *