عوارض ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟ این سوالی است که معمولا بیماران پیش از آن که بخواهند دندان هایشان را ایمپلنت کنند، می پرسند. در صورتی که بخواهید به شکل بهتر و مناسب تری در مورد ایمپلنت کردن های دندانی اطلاعاتی را کسب کنید، این مقاله می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد و راهنمای جامعی را برای شما به وجود بیاورد. در ادامه بهتر است این نکته  را نیز بدانید که در حال حاضر چه مواردی در خصوص شما می تواند وجود داشته باشد که در ایمپلنت کردن دندان های شما تاثیر دارد.

عوارض ایمپلنت دندان

در پاسخ به این سوال که آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد یا خیر، باید ابتدا بدانیم که به طور کلی چه عوارضی در پس این موضوع وجود دارد. زمانی که این موارد را بشناسیم، بهتر می توانیم تصمیم بگیریم که آیا این کار برای ما مناسب است یا خیر.

عفونت اطراف ایمپلنت

ایمپلنت گذاری باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شود. اگر این دقت رعایت نشود، در اطراف ایمپلنت ها شاهد عفونت خواهید بود که می تواند به دیگر بخش های بدن نیز سرایت پیدا کند. در نظر داشته باشید که معمولا عفونت ایمپلنت به دلیل وجود ریشه خراب داخل لثه، بیماری لثه و یا وجود مواد غذایی میکروسکوپی زیر ایمپلنت دندان است.

خونریزی لثه

مورد و مشکل بعدی که می تواند در خصوص لثه ها بروز پیدا کند، مربوط به خونریزی لثه است. اگر ایمپلنت ها به شکل نادرستی در دهان جایگذاری شده باشند، خونریزی لثه می تواند اتفاق بیفتد. خوتریزی کردن لثه ها نیز می تواند در حد کم و یا زیاد باشد که مربوط به مشکل و همچنین سیستم بدنی بیمار می شود.

تحلیل استخوان فک

گاهی اوقات ایمپلنت می تواند سبب تحلیل رفتن استخوان فک شود. تحلیل رفتن استخوان فک غالبا به دلیل ایمپلنت گذاری نامناسب رخ می دهد. اگر استخوان فک تحلیل رود، ناچار به حذف ایمپلنت،ۀ پیوند استخوان و ایمپلنت گذاری مجدد هستید.

جابجا شدن ایمپلنت

عدم کاشت محکم فیکسچر داخل استخوان فک می تواند در نهایت موجب جابجایی ایمپلنت شود. حتما در نظر بگیرید که ایمپلنت ها را به صورت دقیق و محکم داخل استخوان فک شما جایگذاری کنند.

وارد شدن پایه ایمپلنت به حفره سینوسی

حفره سینوسی در فک بالا قرار گرفته است. اگر پایه ایمپلنت وارد این حفره شود، قطعا با مشکل بسیار بزرگی روبرو خواهید شد که می تواند حتی خطر مرگ را نیز در پی داشته باشد. این مشکل معمولا به دلیل بی تجربگی پزشک و یا بی دقتی رخ می دهد. بنابراین همیشه کلینیک هایی را برای کاشت ایمپلنت انتخاب کنید که از این بابت از ان ها مطمئن هستید.

آسیب رسیدن به اعصاب

یکی از بدترین عوارضی که ایمپلنت می تواند داشته باشد در خصوص آسیبی است که به اعصاب داخل استخوان فک می تواند وارد شود. عصب های زیادی در قسمت صورت و فک وجود دارند. اگر ایمپلنت به درستی در قسمت فک کاشته نشود و در جای اشتباهی آن را جایگذاری کنند، می بینید که احتمال آسیب رسیدن به اعصاب موجود در این قسمت وجود دارد.

واکنش های آلرژیک

معمولا ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم و یا مواد دیگر ساخته می شوند. همین مسئله سبب می شود تا بدن برخی از افراد به این ماده واکنش نشان دهد. معمولا واکنش های آلرژیک در افراد مختلف می توانند به شکل های متفاوتی بروز پیدا کنند. برخی از افراد به صورت خفیف درگیر این مشکل می شوند و برخی دیگر نیز به صورت کاملا محسوس و شدید این مسئله را متوجه خواهند شد.

نکات مهم در کاهش عوارض ایمپلنت دندان

در پاسخ به این سوال که آیا ایملپنت دندان عوارض دارد؟ باید بگوییم که اگر یک سری نکات و موارد را رعایت نکنید، بله. امکان بروز پیدا کردن عوارض مختلف در این دندان ها وجود دارد. به همین خاطر نیز باید بدانید که این نکات مهم می توانند به شما کمک کنند تا ایمپلنت های بهتری داشته باشید و در نهایت نیز میزان خطرات و عوارض این کار برایتان بسیار کاهش پیدا کند.

  • انتخاب کلینیک مناسب: حتما کلینیک مناسبی را برای کاشت ایمپلنت انتخاب کنید. این کار سبب می شود تا از بابت خدماتی که دریافت می کنید کاملا مطمئن باشید. مسلما این مدل از کاشت ایمپلنت باعث می شود تا نگرانی های زیادی را از بابت این موضوع نداشته باشید و بتوانید به خوبی کار خودتان را پیش ببرید.
  • استفاده از برند معتبر: مورد و نکته بعدی در خصوص استفاده کردن از برند معتبر است. برندهای معتبری که در بازار وجود دارند را بشناسید و سپس بهترین برند را انتخاب کنید. این موضوع باعث می شود تا برای مدت زمان طولانی بتوانید از ایمپلنت های خودتان استفاده کنید.
  • رعایت نکات مهم: حتما پیش از کاشت ایمپلنت و پس از کاشت ایمپلنت در نظر داشته باشید که یک سری از نکات وجود دارند که باید رعایت کنید. رعایت کردن این موارد و نکات می توانند سبب شوند تا ایمپلنت های شما به شکل بهتری جایگذاری شوند و مسلما از این بابت خیالتان راحت خواهد بود. در نظر داشته باشید که این نکات می توانند شامل عدم مصرف الکل و دخانیات، مراقبت های پس از کاشت، توجه به رزیم غذایی و مصرفی و… شوند.
  • کسب اطلاعات کامل: پیش از آن که بخواهید کاری را انجام دهید حتما اطلاعات کامل مثبت و منفی را در خصوص آن جمع اوری کنید. این اطلاعات مثبت و منفی می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید به خوبی در مورد کاشتن و یا نکاشتن ایمپلنت ها تصمیم گیری کنید و در نهایت نیز از نتیجه کار کاملا راضی باشید.

کلام پایانی

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟ این سوالی بود که در ابتدای مطلب پرسیده شد. به همین خاطر نیز سعی کردیم تا بیشترین پاسخ را به این موضوع بدهیم. در نظر داشته باشید که اگر استخوان فک شما مشکلی نداشته باشد، ایمپلنت کردن نیز می تواند گزینه خوبی باشد. البته نحوه جایگذاری ایمپلنت و همچنین برندی که برای این کار انتخاب می شود، می تواند بسیار مهم باشد. در هر صورت بهتر است بدانید که اجرای ایمپلنت باید حتما در کلینیک های معتبری همچون کلینیک مهر شریعتی باشد که مشکلی از این بابت پیش نیاید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *