لمینت دندان خرگوشی

لمینت دندان خرگوشی

لمینت دندان خرگوشی معمولا کمی سخت تر از لمینت کردن دندان های معمولی است. این مدل از لیمنت ها باید با دقت بیشتری نصب شوند تا مدل دندان های خرگوشی فرد به هم نریزد. برای آن که بتوانید به بهترین شکل ممکن این مدل از لمینت ها را اجرا کنید، حتما در ابتدا کلینیک مناسبی را پیدا کنید تا بهترین و بالاترین نتایج را به شما ارائه کنند. زمانی که این کار را انجام دادید، می توانید به سراغ دیگر مراحل نیز بروید. در ادامه هم در مورد ویژگی های مربوط به یک کلینیک خوب صحبت خواهیم کرد و هم شما را با نحوه لمینت کردن دندان های خرگوشی که دارید، آشنا می کنیم.

لمینت دندان خرگوشی

دندان خرگوشی

حتما در بین دوستان و افراد نزدیک خودتان کسانی را دیده اید که دندان های خرگوشی داشته باشند. این مدل از دندان ها در حقیقت مربوط به زمانی است که دو دندان جلویی در فک بالا بزرگ تر از دندان های دیگر بوده و جلو زدگی نیز نسبت به ردیف دندان ها دارند. به این مدل از دندان ها، دندان خرگوشی و یا دندان های باک گفته می شود. این مسئله می تواند بنا به دلایل مختلفی بروز پیدا کند اما لمینت کردن این مدل از دندان ها می تواند زیبایی را تا حد زیادی برگرداند.

مراحل لمینت دندان خرگوشی

برای لمینت کردن دندان های خرگوشی لازم است حتما یک سری از مراحل را طی کنید. طی کردن این مراحل سبب می شوند تا در نهایت نتیجه درست و اصولی را نیز بتوانید بگیرید.

معاینه دندان ها

ابتدا دندان های شما باید کاملا و به شکل درست و اصولی معاینه شوند. معمولا اگر معاینه اولیه درست انجام نشود و اطلاعات کامل و دقیقی را به پزشک خود ندهیدف دچار دردسرهای زیادی خواهید شد. بنابراین این مرحله را جدی بگیرید و حتما هر نکته ای که در مورد دندان های خودتان می دانید و یا هر نکته ای که در خصوص بیماری های لثه و استخوان فک دارید را به دندان پزشک خود اطلاع دهید.

رفع خرابی ها

لمینت نوعی پوشش و یا همان کاور سرامیکی است که بر روی دندان های شما قرار می گیرد. این مدل از پوشش و کاور به قدری مستحکم و ثابت است که معمولا دراوردن ان و جایگذاری مجدد آن می تواند دردسرهای زیادی را با خودش به همراه داشته باشد. به همین خاطر پیش از انجام کار لمینت حتما باید با توجه به معایناتی که انجام شده است، خرابی های مربوط به دندان ها را برطرف کنید.

قالب گیری

در مرحله بعدی قالب گیری انجام می شود. دندان های شما باید قالب گیری شده و به درستی اندازه های آن ها را بتوانید مشخص کنید. البته شما به عنوان بیمار در این مرحله قرار نیست کار خاصی انجام دهید زیرا قالب گیری توسط پزشک و تیم همراه او انجام می شود.

انتخاب نوع لمینت

برندهای مختلفی از لمینت ها وجود دارد که توسط کشورهای مختلف و شرکت های متفاوت تولید می شوند. می توانید طبق بودجه ای که در نظر گرفته اید و همچنین نظری که پزشک شما می دهد، یک مدل و برند لمینت را انتخاب کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد لمینتی را انتخاب کنید که دوام و ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد.

انجام پروسه ساخت لمینت

در این مرحله نیز با توجه به برند لمینت و همچنین قالب گیری هایی که انجام شده است، پروسه ساخت قالب های لمینت پیش می رود. این کار با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای انجام می شود که ممکن است بین چند روز تا چند هفته نیز طول بکشد.

جایگذاری لمینت

مورد بعدی در خصوص جایگذاری کردن لمینت در استخوان فک است. بسیاری از ایمپلنت ها دارای دو قسمت بوده و برخی از ان ها نیز تک قسمتی هستند. در مواردی که از دو بخش جداگانه تشکیل شده اند، ابتدا فیکسچر داخل استخوان فک کاشت می شود و پس از پیوند خوردن فیکسچر و استخوان فک، تاج و روکش بر روی ان قرار می گیرد.

هر قدر سرعت پیوند استخوان بین پایه ایمپلنت و استخوان فک بیشتر باشد، فرایند تکمیل ایمپلنت نیز سریع تر انجام می شود.

مزیت های لمینت دندان خرگوشی

لمینت کردن دندان های خرگوشی یک سری مزیت ها دارد که بد نیست از ان ها باخبر باشید. معمولا دانستن مزیت ها و نکات مثبت یک کار زیبایی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

  • رفع باک دندان ها: اولین مورد آن است که باک دندان ها و یا همان حالت خرگوشی دندان ها از بین می رود که مشکلات زیادی را نیز دارد.
  • زیبایی و رفع کم و کاستی ها: مورد بعدی در خصوص زیبایی و همچنین رفع کم و کاستی ها است. برخی از دندان های خرگوشی می توانند دارای فاصله ای نیز باشند. با استفاده از لمینت می توانیم این فاصله و حتی کج بودن ای دندان ها را نیز مرتب کنیم.
  • رفع مشکل اندازه دندان ها : خوشبختانه به دلیل یک تکه بودن قالب لمینت، می توانید دندان های بیش از حد بزرگ و یا بیش از حد کوچک را با این روش بپوشانید و این مشکل را نیز حل کنید.

ویژگی های کلینیک مناسب

در این بخش قرار است به بررسی کردن ویژگی های یک کلینیک دندان پزشکی خوب بپردازیم. این ویژگی ها و موارد سبب می شوند تا نتایجی که دریافت می کنید، کاملا مناسب حال شما باشند. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی از جمله گزینه های بسیار خوب است. این کلینیک به دلیل ویژگی ها و مشخصه هایی که دارد، امروزه در سطح شهر تهران و بسیاری از شهرهای دیگر شناخته شده بوده و خدمات مربوط به درمان و زیبایی را برای افراد مختلف انجام می دهد.

  • رفتار مناسب با بیماران: هر کلینیک و مرکز درمانی هرقدر هم که خوب و مناسب باشد، اگر رفتار درستی با بیماران نداشته باشد، نا رضایتی افراد مختلف را در پی خواهد داشت. به همین خاطر نیز کلینیک مهر شریعتی همواره سعی کرده است تا بیشترین اهمیت را به بیماران و مخاطبان خودش بدهد. رفتار مناسب صرفا مربوط به خوش رویی نمی شود، بلکه پزشکان و کادر درمانی باید سوالات و ابهامات بیمار و همراه او را به طرز درست و مناسبی رفع کنند.
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته: تجهیزات و دستگاه هایی که در این کلینیک استفاده می شود، بسیار پیشرفته و مطابق با روز هستند. همین مسئله باعث می شود تا نتایجی که در زمینه های مختلف دریافت می کنید نیز بهتر از نتایج معمولی باشند. معمولا استفاده کردن از تجهیزات مدرن و پیشرفته می توانند برای مواردی که مشکلات فک و استخوان وجود دارد و یا برای مواردی که امکان عدم انجام کار به صورت دقیق وجود دارد، اهمیت بیشتری پیدا کنند.
  • استفاده از مواد مرغوب: نکته بعدی استفاده کردن از مواد مرغوب و باکیفیت همچون لمینت های مرغوب است. لمینت های مرغوب می توانند دوام و طول عمر بالایی داشته باشند. به همین دلیل نیز در کلینیک مهر شریعتی از بهترین و مرغوب ترین نوع لمینت ها استفاده می شود.

لمینت دندان خرگوشی

کلام پایانی

در خصوص لمینت دندان خرگوشی می توانیم یک سری نکات و موارد را بدانیم که باعث می شود در نهایت بتوانیم به شکل بهتر و مناسب تری این کار را انجام دهیم. همان طور که گفته شد کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی نیز در این زمینه به صورت تخصصی عمل می کند و به همین خاطر هم می توانید انجام دادن این مدل از لمینت ها را به آن ها بسپارید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *