لمینت دندان نامرتب

لمینت دندان نامرتب

لمینت دندان نامرتب کمی سخت تر از دندان های معمولی است. همین مسئله سبب می شود تا بسیاری از پزشکان یا به طور کلی این کار را قبول نکنند و یا اگر هم قرار است دندان های نامرتب شما را لمینت کنند، یک سری پروسه ها را در این خصوص طی خواهند کرد. در این مقاله قرار است در مورد لمینت دندان نامرتب، نکاتی که در این زمینه اهمیت دارد و همچنین چگونگی انجام این کار صحبت کنیم. فراموش نکنید که پس از کسب اطلاعات لازم در مورد لمینت های دندانی، باید کلینیک معتبر و مناسبی را پیدا کنید که از این بابت خیالتان راحت شود.

دلایل اهمیت لمینت دندان نامرتب

لمینت کردن دندان هایی که ترتیب ندارند و یا دچار بهم ریختگی می باشند، می تواند بنا به چند دلیل مهم باشد. در این قسمت به بررسی کردن این دلایل می پردازیم که سبب می شود به شکل بهتر و مناسب تری بتوانید این موضوع را درک کنید.

  • زیبایی چهره : اولین اتفاقی که می افتد در خصوص زیبایی چهره بیمار است. دندان ها در هنگام لبخند زدن بیشترین جلوه را دارند. این موضوع می تواند بر روی زیبایی نیز تاثیر مستقیمی داشته باشد. قطعا داشتن دندان های ردیف شده و مرتب که سفید نیز می باشند، می تواند بر روی چهره شما اثرات مستقیمی داشته باشد.
  • افزایش اعتماد به نفس : مورد بعدی در خصوص افزایش اعتماد به نفس است. هر قدر چهره زیباتری داشته باشید، میزان اعتماد به نفس شما نیز ارتقا پیدا می کند. به همین دلیل نیز بسیاری از پزشکان بر روی این نکته تاکید می کنند تا بدانید که معمولا با انجام دادن لمینت دندان نامرتب چه مزیت هایی را برای خودتان به دست می آورید.
  • گوارش بهتر : برخی از افراد از نامرتبی های دندانی رنج می برند که بسیار محسوس بوده و مشکل ساز است. معمولا این نامرتبی ها می توانند حتی بر روی جویدن غذا نیز اثر داشته باشند. عدم توانایی در خوب جویدن غذا در دراز مدت می تواند مشکلات گوارشی زیادی را به وجود بیاورد.
  • ارتقا سلامت دهان و دندان : مورد و نکته بعدی در خصوص افزایش پیدا کردن سلامت دهان و دندان است. وقتی به دنبال لمینت دندان نامرتب باشید، متوجه خواهید شد که نیاز است تا دندان ها و دهان را از لحاظ وجود انواع بیماری ها، بیماری های فک، لثه و… مورد بررسی قرار دهید. همین موضوع نیز باعث می شود تا به صورت غیر مستقیم به سلامت دهان و دندان خودتان توجه بیشتری داشته باشید.

نحوه انجام لمینت دندان نامرتب

برای آن که لمینت دندان نامرتب را به خوبی انجام دهید، باید بدانید که چگونه می توانیم به این کار بپردازیم. نحوه انجام دادن پروسه این مدل از لمینت ها می تواند در بیماران و متقاضیان مختلف، متفاوت باشد. همین موضوع نیز نشان دهنده میزان اهمیت است.

  • دندان هایی با درصد نامرتبی کم

اولین مورد در خصوص دندان هایی است که نامرتبی های کمی دارند. معمولا کج بودن های کم و یا فاصله های بسیار کم بین دندان ها را با تراشیدن و یا استفاده از مواد کامپوزیت اصلاح می کنند. به طور کلی اگر فاصله ای بین دندان ها وجود داشته باشد از مواد کامپوزیت استفاده کرده و این فاصله را اصلاح می کنند و اگر دندان ها بر روی هم قرار گرفته باشند نیز از روش تراش دادن استفاده می کنند. این موارد زمان زیادی نیاز ندارد و به راحتی طی یک الی دو جلسه می تواند انجام شود.

  • دندان هایی با درصد نامرتبی بالا

گاهی اوقات میزان نامرتب بودن و بهم ریختگی دندان ها بسیار بیشتر از حد تصور است. همین موضوع باعث می شود تا امکان استفاده از تراش دادن دندان ها و یا کامپوزیت و پر کردن فاصله های بین دندانی عملا وجود نداشته باشد و تاثیرگذار نیز نباشد.

در چنین مواردی غالبا پزشک دندان هایی که بر روی هم درآمده باشند را می کشد و دیگر دندان ها را نیز ارتودنسی می کند. ارتودنسی کردن دندان ها برای تمامی بیماران با یک پروسه مشخص انجام می شود اما آن چیزی که مهم است مدت زمان ارتودنسی است. معمولا بین 4 ماه الی 3 سال ارتودنسی می تواند طول بکشد. هر قدر میزان نامرتبی کمتر باشد، ارتودنسی نیز سریع تر به نتیجه می رسد.

نکات مهم در لمینت دندان نامرتب

اگر تصمیم قطعی خودتان برای لمینت کردن دندان های نامرتب را گرفته اید، حتما به این نکات و مواردی که ذکر می شود نیز توجه داشته باشید. این نکات سبب می شوند تا در نهایت بتوانید تصمیم بهتر و مناسب تری را برای موضوع بگیرید.

  • استفاده از مواد باکیفیت: اولین نکته مربوط به آن است که حتما از مواد باکیفیتی استفاده کنید. استفاده کردن از لمینت هایی با برندهای خوب سبب می شود تا شما برای مدت زمان طولانی بتوانید از دندان های سالم و مناسب بهره مند شوید.
  • خرابی های قبلی: حتما در نظر بگیرید که دندان های خود شما خراب نباشند. اگر خرابی های دندان ها را قبل از کارهای دیگر نتوانید اصلاح کنید، این خرابی ها زیر روکش های لمینت باقی مانده و می توانند دردسرهای زیادی را درست کنند. بنابراین حتما پیش از هر کاری این خرابی ها را اصلاح کنید.
  • انتخاب کلینیک مناسب: مورد و نکته بعدی در خصوص انتخاب کردن کلینیک مناسب است. اینکه در کدام کلینیک قرار باشد تا لمینت دندان نامرتب خودتان را انجام دهید نیز اهمیت بالایی دارد. کلینیکی را انتخاب کنید که از بابت کیفیت کارهای آن ها مطمئن باشید. به طور مثال داشتن تجهیزات پیشرفته، استفاده از لمینت های مرغوب، کمک گرفتن ا دندان پزشکان باتجربه و… از جمله موارد و نکاتی است که در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

کلام پایانی

لمینت دندان نامرتب در هر کلینیکی قابل انجام است اما آیا نتایجی که در کلینیک های مختلف می گیرید نیز یکسان هستند؟ قطعا خیر. به همین خاطر نیز به شما پیشنهاد می کنیم تا در وهله اول یک مرکز تخصصی درمانی را پیدا کنید. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی یکی از بهترین گزینه ها در زمینه کارهای زیبایی و درمانی دهان و دندان است. لمینت دندان های نامرتب به خوبی و با نهایت دقت در این مرکز انجام می شود. همین مسئله نیز می تواند سبب شود تا بسیاری از متقاضیان تزجیح دهند که از خدمات این مرکز استفاده کنند.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *