مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان از آن جهت دارای اهمیت است که معمولا افراد مختلفی که به دنبال ایمپلنت کردن دندان ها هستند، باید آگاهی کاملی از این مسئله داشته باشند. برای آن که بتوانید این موضوع را به شکل خوبی بدانید و مورد بررسی قرار دهید، حتما ادامه این مقاله را با ما همراه باشید. تمامی اطلاعات مربوط به مراحل مختلف ایمپلنت دندان را در این مقاله عنوان کرده ایم تا شما نیز بتوانید به طور کامل این مسئله را درک کنید.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

برای آن که جایگاه یک دندان خالی را ایمپلنت کنید، حتما در نظر داشته باشید که مراحل این کار را باید به دقت طی کنید و به طور کامل و پشت سر هم این موارد را رعایت کنید. مراحل مختلفی که برای ایمپلنت کردن دندان ها وجود دارد، شامل موارد زیر می شوند که به بررسی کردن آن ها می پردازیم.

معاینه و بررسی های اولیه

در مرحله اول لازم است معاینه کاملی بر روی دندان های شما انجام شود. پزشک معالج باید تمامی دندان ها را بررسی کند، شرایط لثه و استخوان فک شما را مورد سنجش قرار دهد و سپس به سراغ مراحل بعدی کاشت ایمپلنت برود. در این مرحله باید حتما بدانید که احتمالا نیاز به یک سری آزمایشات و نمونه برداری ها نیز می تواند باشد.

ریموور کردن ریشه ها

ریموو کردن و یا کشیدن ریشه های دندان های باقی مانده در لثه و همچنین پاکسازی کردن قسمت مورد نظر از تکه های باقی مانده دندان و… در این مرحله انجام می شود. در حقیقت پیش از کشیدن ریشه های دندان های قبلی نمی توانید کار دیگری برای کاشت ایمپلنت انجام دهید. گاهی اوقات خبری از ریشه ها و یا دندان های شکسته نیست اما زمانی که عکس برداری OPG را انجام می دهید، متوجه خواهید شد که دندان نهفته در آن قسمت وجود دارد که باید حتما آن را بکشید.

کاشت فیکسچر

سخت ترین مرحله در بین مراحل ایمپلنت دندان مربوط به کاشت فیکسچر دندان می شود. کاشتن فیکسچرهای دندانی در حقیقت به کاشتن پایه ها در استخوان فک ارتباط دارد. معمولا جنس فیکسچرها از پلاتین است که از بروز حساسیت در بدن بیمار جلوگیری کند. حتما این موضوع را در نظر بگیرید که پست ها یا همان فیکسچرهایی که قرار است کاشته شوند، باید از بهترین مواد باشند.

پیوند استخوان

در مرحله بعد و پس از کاشتن فیکسچرها به سراغ مرحله پیوند استخوان می رویم. پیوند زدن استخوان فک با فیکسچری که در این قسمت کاشته شده است سبب می شود تا دندان ایمپلنت شده ما به خوبی در جای خودش مستحکم شده و به استخوان فک به نوعی جوش بخورد.

مرحله نقاهت

زمانی که پست یا همان فیکسچرهای دندانی را داخل لثه کاشتید و پیوند استخوان را نیز با استخوان فک انجام دادید، باید چند وقتی را صبر کنید. این مدت زمان می تواند بین چند هفته تا حتی دو ماه نیز طول بکشد. در این زمان فیکسچر کاملا تثبیت می شود و می توانید با خیال راحت به سراغ مراحل بعدی بروید.

قالب گیری دندان

در قالب گیری دندان که یکی از مهم ترین مراحل ایمپلنت دندان محسوب می شود، نیاز است که حتما قالب گیری به شکل مناسب و اصولی انجام شود. قالبی که گرفته می شود برای تعیین ظاهر و ساختار روکش و تاجی است که بر روی فیکسچر قرار می گیرد. این قسمت به چند دلیل اهمیت دارد. اولا آن که ظاهر ایمپلنت مورد نظر ما باید کاملا طبیعی باشد. در قسمت بعدی نیز باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر قالب ها بزرگ تر از حد مورد نظر شما باشند، دندان های دیگر و دندان ایمپلنت شده نمی توانند به خوبی روی هم چفت شوند.

کاشت تاج موقت

زمانی که قالب گیری به طور کامل انجام شد، تاج موقت یا هیلینگ نیز ساخته می شود. این مدل از تاج باید بر روی دندان و یا همان پایه قرار بگیرد. معمولا قرار دادن تاج موقت برای حفاظت از فیکسچر و اندازه گیری های نهایی قالب پایانی می باشد.

قرار دادن تاج دائمی

مورد و نکته بعدی در خصوص قرار دادن تاج دائمی ایمپلنت است. این مرحله می تواند مرحله پایانی باشد که بین مراحل ایمپلنت دندان وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود. زمانی که تاج دائمی ایمپلنت را بر روی فیکسچر قرار می دهید، حتما در نظر داشته باشید که این کار مرحله آخر است و تا اینجا باید تمامی موارد و نکات رعایت شده باشند.

نکات مهم در مراحل ایمپلنت دندان

در کاشت ایمپلنت دندان یک سری مراحل و نکات مهم وجود دارد که نباید آن ها را فراموش کنید. توجه کردن به این نکات باعث می شود تا نتایج بسیار بهتری را بتوانید بگیرید.

توجه کردن به مواد کاشت

ابتدا از پزشک خود بخواهید تا بهترین مواد کاشت ایمپلنت را برای شما استفاده کند. این کار باعث می شود تا اولا طول عمر ایمپلنت شما افزایش پیدا کند و دوما نیز سبب می شود تا ظاهر بهتری را در ایمپلنت دندان ببینید.

توجه به تمامی مراحل

حتما تمامی مراحل را به دقت بشناسید و هماهنگ با دندان پزشک خود این مراحل و گام ها را طی کنید. این موضوع سبب می شود تا بتوانید در نهایت نتیجه رضایت بخشی بگیرید.

انتخاب کلینیک مناسب

در کنار توجه به مراحل ایمپلنت دندان و کاشت این مدل از دندان ها، بهتر است حتما ایمپلنت های دندانی خودتان را نیز در کلینیک های معتبر و با سابقه ای کاشت کنید. اگر مرکز مناسبی را انتخاب کنید متوجه می شوید که به راحتی می توانید بهترین ایمپلنت های دندانی را داشته باشید.

کلام پایانی

مراحل ایمپلنت دندان می توانند متفاوت باشند. این مراحل شامل چندین بخش هستند که هر کدام از آن ها را به طور کامل در طی این مقاله توضیح دادیم. فراموش نکنید که اگر به دنبال کاشت ایمپلنت هستید و نمی دانید که دقیقا کجا می توانید بهترین خدمات را در این زمینه دریافت کنید، می توانیم کلینیک دندان پرشکی مهر شریعتی را به شما معرفی کنیم. در این مرکز دندان پزشکی به سادگی می توانید بهترین خدمات دندان پزشکی را در زمینه های مختلف با قیمت ها و تعرفه های مناسب دریافت کنید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *