کامپوزیت دندان شیشه ای

کامپوزیت دندان شیشه ای

کامپوزیت دندان شیشه ای موضوعی است که می خواهیم به آن بپردازیم. این اصطلاح را احتمالا زیاد شنیده اید اما به صورت دقیق نمی دانید که با چه چیزی روبرو هستید. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که کامپوزیت کردن دندان های شیشه ای چگونه انجام می شود، چه مزیت هایی در پی این موضوع به دست خواهید آورد و چگونه می توانید بیشترین و بهترین نتایج را از این مدل کامپوزیت بگیرید.

کامپوزیت دندان شیشه ای چیست؟

کامپوزیت دندان شیشه‌ای یکی از روش های ترمیم و زیبایی دندان است که از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. این مواد از دو جزء اصلی رزین و فیلر تشکیل شده اند. رزین ماده ای چسبنده است که فیلرها را در کنار هم نگه می دارد، فیلرها نیز موادی هستند که به رزین استحکام و رنگ می دهند. در واقع ترکیب این دو مورد در کنار هم می تواند کامپوزیت را به وجود بیاورد.

کامپوزیت دندان شیشه ای

 

مزیت های کامپوزیت شیشه ای

کامپوزیت های شیشه ای همچون بسیاری از مدل های کامپوزیتی می توانند یک سری از مزیت ها و یک سری از معایب را داشته باشند. معمولا دانستن نکات مثبت و منفی هر عمل زیبایی می تواند در تصمیم گیری بهتر شما اثر داشته باشد. مزیت های انجام کامپوزیت دندان شیشه ای شامل موارد زیر می شود.

  • ظاهر طبیعی

کامپوزیت دندان شیشه‌ای می تواند به طور طبیعی با دندان های طبیعی ترکیب شود. ظاهر طبیعی می تواند سبب شود تا هم لبخند جذاب تر و زیباتری داشته باشید و هم به سادگی بتوانید از دندان های خودتان استفاده کنید.

  • دوام و استحکام

کامپوزیت دندان شیشه‌ای نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان، مانند آمالگام، دوام و استحکام بیشتری دارد. به همین خاطر نیز معمولا برای دندان های پر کرده که دوام خود را از دست داده اند، می توانید از این ماده استفاده کنید.

  • عدم نیاز به تراش دندان

در بسیاری از موارد، برای انجام کامپوزیت دندان شیشه ای نیازی به تراش دندان نیست. این در صورتی است که لمینت کردن دندان ها به طور حتم نیاز به تراش دادن آن ها دارد.

  • هزینه مناسب

کامپوزیت دندان شیشه‌ای نسبت به سایر روش های ترمیمی دندان، مانند لمینت دندان، هزینه مناسب تری دارد. پایین تر بودن تعرفه ها و قیمت ها نیز می تواند برای افرادی که درآمدهای متوسط دارند، گزینه بهتر و مناسب تری باشد.

 

کامپوزیت دندان شیشه ای

معایب کامپوزیت شیشه ای

در کنار اطلاع پیدا کردن از مزیت هایی که کامپوزیت دندان شیشه ای دارد، یک سری معایب نیز در این خصوص می تواند وجود داشته باشد. این معایب را بشناسید تا بدانید که آیا کاندیدای مناسبی برای استفاده از آن می باشید یا خیر. در ادامه سعی کرده ایم تا نکات مهم در این زمینه را به طور کامل بیان کنیم. از جمله معایب کامپوزیت دندان شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حساسیت به رنگ

کامپوزیت دندان شیشه‌ای ممکن است در برابر رنگ مواد غذایی و نوشیدنی ها حساس باشد.

  • مقاومت در برابر سایش

کامپوزیت دندان شیشه‌ای نسبت به مینای دندان طبیعی مقاومت کمتری در برابر سایش دارد.

  • نیاز به ترمیم دوره ای

کامپوزیت دندان شیشه ای ممکن است پس از چند سال نیاز به ترمیم داشته باشد.

در مجموع، کامپوزیت دندان شیشه‌ای یک روش ترمیم و زیبایی دندان است که مزایای زیادی دارد. این روش برای افرادی که به دنبال ترمیم دندان های خود با ظاهری طبیعی و هزینه مناسب هستند، گزینه مناسبی است.

نکات مهم در کامپوزیت دندان شیشه ای

برای استفاده کردن از روکش های کامپوزیت دندان شیشه‌ای، حتما باید بدانید که یک سری نکات وجود دارند که نهایت اهمیت را می توانند داشته باشند. زمانی که این نکات و موارد را در نظر بگیرید و رعایت کنید، متوجه خواهید شد که انجام دادن کامپوزیت برای شما ساده تر و بهتر می شود.

  • کلینیک مناسب

حتما در قدم اول سعی کنید که کلینیک مناسبی را پیدا کنید. این کار باعث می شود تا کامپوزیت هایی که بر روی دندان های خود می زنید، هم باکیفیت باشند و هم رنگ مناسبی داشته باشند.

  • توجه به دستگاه ها و تجهیزات

تجهیزاتی که در مطب دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، می توانند کیفیت های گوناگونی داشته باشند. این دستگاه ها یا از بهترین و به روزترین تجهیزات هستند و یا آن که از انواع معمولی می باشند. هر قدر تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده بهتر باشد، نتایج کار نیز ظریف تر و بهتر خواهد شد.

کامپوزیت دندان شیشه ای

  • مهارت دندان پزشک

هرقدر میزان مهارت دندان پزشک بیشتر باشد، کامپوزیت ها نیز به شکل طبیعی تر و بهتری بر روی دندان ها اجرا می شوند. معمولا برای آن که بتوانید کامپوزیت های جذاب تری را بر روی دندان های خودتان داشته باشید، نیاز است تا حتما دکتری را انتخاب کنید که مهارت های بالاتری در این زمینه ها دارد. کیفیت متریال مورد استفاده

کیفیت مواد کامپوزیتی که پزشک استفاده می کند نیز بسیار مهم است. قطعا شما به عنوان یک بیمار نمی توانید کیفیت مواد را به صورت آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دهید. اما می توانید برندهای کامپوزیت ها را بشناسید و بهترین نوع مواد را انتخاب کنید.

  • نکات مربوط به نگهداری

حتما می دانید که پس از کامپوزیت کردن دندان ها لازم است حتما یک سری از نکات را رعایت کنید. به طور کلی خوردن غذاهای حاوی رنگدانه، مصرف کردن زیاد قهوه و چای، استفاده کردن از سیگار و… می تواند سبب شود تا کامپوزیت ها رنگ بگیرند. این نکته هم در زیبایی دندان ها اثر سو دارد و هم می تواند باعث شود تا شما دائما هزینه های اضافی را بابت تمیز کردن و جرم گیری دندان ها بپردازید.

 

کلام پایانی

کامپوزیت دندان شیشه ای می تواند برای افرادی که توان نگهداری از کامپوزیت ها را دارند، گزینه بسیار مناسبی باشد. در نظر داشته باشید که معمولا کامپوزیت کردن دندان ها می تواند سبب جلا و زیبایی لبخند شما شود. برای آن که بتوانید بهترین نوع کامپوزیت ها را بر روی دندان های خودتان داشته باشید، حتما به این موضوع توجه کنید که کدام کلینیک را برای این کار انتخاب می کنید. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی از جمله مراکزی است که هم قیمت ها و تعرفه های خوبی دارد و هم می توانید به شکل مناسبی کار زیبایی دندان های خودتان را در آنجا انجام دهید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *