کامپوزیت دندان به هم ریخته

کامپوزیت دندان به هم ریخته

کامپوزیت دندان به هم ریخته باید حتما به شکلی انجام شود که در نهایت بتوانید یک ظاهر یکدست و جذاب را در دندان های خودتان داشته باشید. به طور معمول افرادی که دندان های یکدستی ندارند، ترجیح می دهند تا خنده هایی دندان نما نیز نداشته باشند. این موضوع به مرور زمان می تواند بر روی میزان اعتماد به نفس آن ها اثر داشته باشد و مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. زمانی که به دنبال کامپوزیت کردن دندان های خود هستید، باید یک سری از نکات را نیز در نظر داشته باشید که بتوانید نتایج صحیح و مناسبی را در این زمینه بگیرید.

 

کامپوزیت دندان به هم ریخته

مزیت های انجام کامپوزیت

فرقی نمی کند که کامپوزیت دندان به هم ریخته را قرار است انجام دهید و یا به دنبال زیباتر کردن ظاهر و نمای دندان های طبیعی خود هستید. در هر صورت لازم است بدانید که کامپوزیت به طور کلی چه مزیت هایی دارد و یا چه موارد و عیب هایی را می تواند پوشش دهد. در این قسمت به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • پوشاندن فاصله های بین دندانی
  • رفع کردن عیب های دندانی از نظر رنگ
  • برطرف کردن اندازه های متفاوت در دندان ها
  • افزایش استحکام در دندان هایی که پر کردگی دارند.
  • رفع کردن عیب های مربوط به دندان هایی که روی هم هستند و یا به صورت نامرتب رشد کرده اند.
  • نحوه انجام کامپوزیت دندان به هم ریخته

چگونه می توانیم دندان های به هم ریخته را کامپوزیت کنیم؟

برخی از دندان ها دارای بهم ریختگی های زیادی همچون رویش دندان ها بر روی هم، فاصله زیاد بین دندان ها و… هستند. تمامی این نکات سبب می شوند تا ظاهر دندان ها بسیار نامناسب شود. دو روش برای کامپوزیت کردن این مدل از دندان ها وجود دارد.

  • ارتودنسی

اولین روشی که می توانید استفاده کنید مربوط به ارتودنسی کردن دندان ها و سپس کامپوزیت کردن آن ها است. ارتودنسی کردن سبب می شود تا حد ممکن دندان ها به جای خودشان برگردند و نامرتبی هایی که وجود دارد به طور کامل از بین برود. این روش غالبا مدت زمان بیشتری را نیاز دارد اما نتایج خوبی را نیز با خودش به همراه می آورد. به طور کلی مدت زمانی بین 6 ماه تا 3 سال را برای این کار نیاز خواهید داشت.

  • تراش دندان ها

در روش دوم معمولا دندان ها را تراش می دهند. تراش دادن دندان ها غالبا در زمانی انجام می شود که به هم ریختگی های ایجاد شده بر روی دندان ها کم باشد. با این کار اضافه های دندان ها را تراش می دهند و فواصل بین دندان ها را نیز با ماده کامپوزیت پر می کنند. مدت زمانی که برای این کار نیاز دارید، غالبا یک الی دو جلسه می باشد.

هر دو این روش ها می تواند پاسخگو باشد، اما این موضوع را باید بدانید که کدام روش برای شما زگزینه مناسب تری است. معمولا بهتر است تا جایی که امکان دارد دندان ها را تراش ندهید زیرا این مسئله سبب می شود تا استحکام دندان های شما افت پیدا کند.

کامپوزیت دندان به هم ریخته

نکات مهم در کامپوزیت دندان به هم ریخته

همان طور که می دانید برای کامپوزیت کردن دندان های خود و به ویژه دندان هایی که به هم ریختگی دارند، لازم است حتما یک سری از نکات را در نظر داشته باشید. این نکات می توانند به شما کمک کنند تا کامپوزیت های بهتری را بر روی دندان های خودتان داشته باشید.

  • شناخت نوع مواد

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید در خصوص نوع مواد و کامپوزیت هایی است که بر روی دندان های خودتان استفاده می کنید. معمولا نوع مواد می تواند هم با توجه به برندی که آن ها را تولید کرده است و هم با توجه به کیفیتی که دارند، با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین حتما سعی کنید با مشورت کردن با دندان پزشک و یا مطالعه منابع مختلف، اطلاعات لازم در خصوص نوع مواد را به دست آورید.

  • شناخت کامل کامپوزیت

حتما قبل از آن که هر کاری انجام دهید به این موضوع توجه داشته باشید که کامپوزیت چیست، چه مزیت هایی دارد، چه معایبی دارد و چه نقاط ضعفی می تواند داشته باشد. تمامی این موارد و مسائل می توانند به شما کمک کنند تا چشم انداز و دیدگاه بهتری را در مورد این مسئله داشته باشید. مسلما اگر فقط مزیت های کامپوزیت را بدانید، در زمان بروز مسئله و مشکلاتی همچون شکستگی یا لب پر شدگی، نمی توانید موقعیت را به درستی مدیریت کنید. بهتر است برای انجام کامپوزیت دندان از کامپوزیت دندان رنگ طبیعی استفاده کنید. تا اینگونه طبیعی تر خود را نشان دهد.

  • انتخاب کلینیک مناسب

مورد بعدی در خصوص انتخاب کردن کلینیک مناسب است. در حقیقت اگر کلینیک و مرکز درمانی و زیبایی مناسبی را بتوانید انتخاب کنید، تقریبا می توان گفت که حدود نیمی از راه را درست رفته اید. در کلینیک های معتبر و حرفه ای، هم از دستگاه های به روز رسانی شده و پیشرفته استفاده می کنند و هم می توانید بهترین مواد را در کنار بهترین عملکردها ببینید. بنابراین حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که چگونه می توانید بهترین کلینیک ها را پیدا کنید تا از خدمات آن ها بهره مند شوید.

  • نحوه انجام کامپوزیت

معمولا نحوه اجرا کردن کامپوزیت بر روی دندان ها نیز بسیار مهم است. سعی کنید از دندان پزشک خود بخواهید تا حد ممکن از تراش دادن دندان ها خودداری کند. هرقدر دندان های شما بیشتر تراش خورده باشند، میزان استحکام آن ها نیز پایین تر می آید و همین موضوع سبب بروز مشکل خواهد شد.

 

کلام پایانی

کامپوزیت دندان به هم ریخته در نهایت می تواند بر روی اعتماد به نفس فرد و همچنین افزایش زیبایی های ظاهری او تاثیر به سزایی داشته باشد. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه ها را در این زمینه دریافت کنید، حتما به سراغ یک کلینیک معتبر و مناسب بروید. در کلینیک هایی همچون دندان پزشکی مهر شریعتی، با توجه به ساختارهای دندانی بیمار، بیماری ها و حساسیت هایی که دارد و همچنین با توجه به نتیجه ای که انتظار دارد، کامپوزیت ها را انجام می دهند. در این کلینیک می توانید بهترین کیفیت ها را در کنار مناسب ترین تعرفه ها ببینید که گزینه بسیار مهمی است.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *