مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری از جمله موارد و نکات مهمی است که باید اطلاعات کاملی را در خصوص آن ها داشته باشید. بسیاری از بیماران و افرادی که به دنبال ایجاد تغییر در دندان های خودشان هستند، به اشتباه فکر می کنند که بلیچینگ با جرم گیری یکسان است و صرفا این دو مورد، دو اسم متفاوت هستند. اما این موضوع کاملا اشتباه است. در ادامه سعی کرده ایم تا هم در مورد بلیچینگ و هم در مورد جرم گیری توضیحات کامل و واضعی را در اختیار شما قرار دهیم. با این کار شما نیز راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید که کدام روش برایتان مناسب تر است.

جرم گیری چیست؟

ابتدا به این مسئله می پردازیم که جرم گیری چیست؟ جرم گیری یکی از موارد و نکات بسیار مهمی است که چندین سال است که وجود دارد و استفاده نیز می شود. جرم گیری کردن دندان ها در حقیقت به برداشتن لایه خارجی و جرم های ایجاد شده بر روی دندان ها گفته می شود که در نهایت سبب می شوند تا جرم ها و مواد خارجی که بر روی دندان ها رسوب بسته اند، از بین بروند. این کار هم به از بین رفتن لایه های اضافی کمک می کند و هم رنگ طبیعی دندان ها را نمایان می سازد.

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

بلیچینگ چیست؟

اما بلیچینگ چیست؟ این مورد تقریبا مشابه با جرم گیری است. با این وجود هم به شیوه متفاوتی اجرا می شود و هم نتایج گوناگونی دارد. اولا آن که بلیچینگ را با استفاده از ژل ها و مواد اسیدی انجام می دهند. این مواد بر روی دندان ها برای چند ساعت باقی می مانند و به داخل سوراخ ها و منافذ دندان رسوخ می کنند. زمانی که به داخل سوراخ های دندان ها رسوخ پیدا می کنند، چرم ها و رنگدانه های میکروسکوپی موجود در این سوراخ ها را در خود حل کرده و سبب می شوند تا رنگ دندان ها سفید شود.

بررسی و تفاوت بلیچینگ و جرم گیری

یک سری مقایسه ها و بررسی ها بین بلیچینگ و جرم گیری وجود دارد که می تواند اهمیت بسیار زیادی نیز داشته باشد. معمولا مقایسه کردن این دو مورد باید با توجه به تفاوت ها و مزیت هایی باشد که هر روش بر دیگری دارد. در ادامه به تمامی این نکات اشاره کرده ایم تا شما نیز از این بابت آگاه شوید.

هدف اصلی

اولین نکته و تفاوتی که بین این دو مورد می تواند وجود داشته باشد مربوط به هدف اصلی می شود. در حقیقت باید در ابتدا بدانید که هدف اصلی و اولیه جرم گیری آن است که جرم های دندانی را پاکسازی کند و لکه هایی که در اثر مواد غذایی رنگی بر روی دندان ها به وجود آمده است را از بین ببرد. این در صورتی است که بلیچینگ صرفا به منظور سفید کردن دندان ها استفاده می شود. این موضوع می تواند در تصمیم گیری افراد تاثیر زیادی داشته باشد.

شیوه و پروسه

نکه بعدی مربوط به آن است که جرم گیری و بلیچینگ به شیوه های متفاوتی انجام می شوند. به طور کلی برای جرم گیری کردن از یک سری از دستگاه های مخصوص جرم گیری استفاده می شود که لایه خارجی ایجاد شده و جرم های موجود بر روی دندان ها را از بین می برد. این در صورتی است که برای بلیچینگ کردن دندان ها از قرار دادن ماده خاصی بر روی دندان ها استفاده می شود تا رنگ دندان ها یک الی دو درجه سفیدتر از حالت معمول شود.

مقدار اثرگذاری

همان طور که در قسمت های بالاتر نیز گفتیم، جرم گیری می تواند تا حدودی رنگ دندان ها را روشن تر کند و سبب شود تا رنگدانه های چسبیده به دندان ها از بین بروند. این در حالی است که بلیچینگ مستقیما برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. به همین خاطر نیز می گوییم که مقدار اثرگذاری بلیچینگ بر روی سفیدی دندان ها چندین برابر جرم گیری است.

میزان تاثیر روی سلامت افراد

جرم دندان ها می تواند دائما همراه با غذا به معده و جریان خون وارد شود. این مسئله بر روی سلامتی افراد تاثیر بسزایی دارد و نباید آن را نادیده بگیرید. در نظر داشته باشید که معمولا جرم گیری هم روی سلامت و استحکام دندان ها موثر است و هم می تواند بر روی سلامت دستگاه گوارش و قلب و عروق تاثیر داشته باشد. با این حال بلیچینگ تاثیر چندانی بر روی سلامت دیگر بخش های بدن ندارد.

هزینه ها

نکته بعدی که می تواند در مقایسه بلیچینگ و جرم گیری در نظر گرفته شود، در خصوص هزینه هایی است که این دو راه حل می توانند داشته باشند. معمولا هزینه های مربوط به جرم گیری بسیار پایین تر از هزینه های مربوط به بلیچینگ است. به همین خاطر نیز افراد غالبا ترجیح می دهند تا از جرم گیری استفاده کنند که در نهایت هزینه ها و تعرفه های پایین تری دارد.

مدت زمان مورد نیاز

همیشه جرم گیری در یک جلسه نیم الی یک ساعته می تواند انجام شود. این موضوع در حالی است که برای بلیچینگ کردن حتما باید چند جلسه را به پزشک مراجعه کنید تا در نهایت اثری که می خواهید را ببینید. به همین خاطر اگر صبر و تحمل چند جلسه درمانی را ندارید، بهتر است از انجام دادن بلیچینگ منصرف شوید.

استحکام دندان ها

به عقیده بسیاری از پزشکان، بلیچینگ می تواند سبب شود تا استحکام دندان ها افت پیدا کند. این موضوع به این خاطر است که مواد اسیدی بلیچینگ در بافت دندان ها نفوذ پیدا می کنند و همین مسئله سبب می شود تا بافت دندان سست شود. اما جرمگیری چنین تاثیر مخربی ندارد. با این وجود اگر پزشک در زمینه جرم گیری مهارت نداشته باشد، می تواند مینا دندان ها را از بین ببرد و به همین خاطر نیز گفته می شود که استحکام دندان ها کاهش پیدا می کند.

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

نکات مهم در انجام فعالیت های زیبایی

تفاوتی ندارد که می خواهید بلیچینگ دندان ها را انجام دهید و یا به دنبال انجام دادن جرم گیری هستید. در هر صورت باید بدانید که هم بلیچینگ کردن و هم جرم گیری کردن باید تحت نظر دندان پزشک های متخصص انجام شود. با این طریق می توانید بهترین نتایج را در این زمینه ها بگیرید. در نظر داشته باشید که یک کلینیک معتبر و مناسب لازم است حتما یک سری ویژگی ها را داشته باشد. به عنوان مثال کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه است.

  • استفاده از دندان پزشکان و تیم مجرب و باسابقه
  • استفاده از بهترین مواد برای انجام بلیچینگ
  • استفاده از دستگاه های پیشرفته هم در حوزه بلیچینگ و هم در حوزه جرم گیری دندان ها
  • پاسخگویی دقیق به مشتریان در زمینه های مختلف
  • رفع تمامی ابهامات و سوالات مشتریان
  • ارائه تعرفه های مناسب در جهت انجام خدمات درمانی و زیبایی

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

کلام پایانی

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری یکی از موضوعات مهمی است که در طول این مطلب به آن پرداختیم. این نکته را حتما باید در نظر داشته باشید که ابتدا با مشورت پزشک مشخص کنید که کدام روش زیبایی و درمانی می تواند برای شما گزینه بهتری باشد. زمانی که این موضوع را تعیین کردید، می توانید به راحتی در یک کلینیک مناسب همچون دندان پزشکی مهر شریعتی، به انجام بلیچینگ و یا جرم گیری با بهترین تعرفه ها و خدمات بپردازید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *