کامپوزیت دندان رنگ صدفی

کامپوزیت دندان رنگ صدفی

کامپوزیت دندان رنگ صدفی برای افرادی که دوست دارند تا یک لبخند هالیوودی را تجربه کنند، می تواند گزینه و انتخاب بسیار خوبی باشد. در نظر داشته باشید که کامپوزیت ها می توانند مدل های مختلفی داشته باشند و از سوی دیگر نیز باید بدانید که این مدل از کامپوزیت ها چه ویژگی هایی دارند و برای کدام دسته از افراد می توانند گزینه خوبی باشند. در ادامه تلاش کرده ایم تا کامپوزیت های رنگ صدفی را با تمامی ویژگی ها و نکات مهمی که در خصوص آن ها وجود دارد، به شما معرفی کنیم.

ویژگی های کامپوزیت دندان رنگ صدفی

کامپوزیت های دندان رنگ صدفی دارای یک سری از ویژگی ها هستند که سبب می شود این مدل از روکش های دندانی گزینه خوبی به شمار روند. در ادامه این ویژگی ها را بیان کرده و سعی کرده ایم تا این موارد را به طور کامل توضیح دهیم.

  • رنگ درخشان و سفید

رنگ سفید صدفی که هم بسیار جذاب و هم بسیار درخشان است، می تواند یکی از موارد و نکته های بسیار مهم در این مدل از کامپوزیت ها باشد. به طور کلی این نوع از کامپوزیت ها به دلیل داشتن همین رنگ، پر طرفدار شده اند.

  • مقاومت بالا

مورد و ویژگی بعدی در خصوص میزان مقاومت بالایی است که این نوع از کامپوزیت ها دارند. کامپوزیت دندان رنگ صدفی مقاومت بالایی دارد. استفاده کردن از این مدل از کامپوزیت ها معمولا سبب می شود تا دندان هایی که پر کردگی دارند و مقاومت و استحکام اولیه خود را از دست داده اند، مجددا مقاوم شوند.

  • قابل ترمیم

در صورتی که از این مدل از کامپوزیت ها استفاده کنید و گوشه آن ها دچار شکستگی شود، به راحتی می توانید آن ها را ترمیم کنید. این امکان در لمینت ها وجود ندارد و همین مسئله سبب می شود تا دچار مشکل و دردسر شوید. به همین خاطر نیز اگر فکر می کنید که امکان شکستگی و لب پر شدگی دندان ها و کامپوزیت ها را دارید، حتما به این موضوع توجه داشته باشید و انتخاب کامپوزیت ها را در الویت خود قرار دهید.

کامپوزیت دندان رنگ صدفی

کاربردهای کامپوزیت دندان رنگ صدفی

 

این مدل از کامپوزیت ها و به طور کلی تمامی انواع کامپوزیت ها و روکش ها می توانند یک سری از کاربردها داشته باشند که آشنایی با آن ها می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. بسیاری از مواقع بیماران نمی دانند که کامپوزیت ها علاوه بر کاربردهای زیبایی می توانند در موارد دیگری نیز به کار بیایند. در ادامه این بخش به کاربردهایی که این ماده دارد، می پردازیم.

  • اصلاح ساختار دندان ها

زمانی که از کامپوزیت و به خصوص انواع صدفی آن استفاده می کنیم، می توانیم ساختارهای دندان ها را اصلاح کنیم. به طور مثال اگر دندان های ما دارای اختلاف ارتفاع باشند و یا آن که شکل و ظاهر خاصی داشته باشند، می توانیم به راحتی با استفاده از ماده ونیر کامپوزیت، این موضوع را اصلاح کنیم.

  • افزایش مقاومت دندان ها

زمانی که دندان ها را عصب کشی کرده و پر می کنیم، معمولا میزان مقاومت دیواره های آن ها کاهش پیدا می کند. همین مسئله سبب می شود تا در طولانی مدت این موضوع ایجاد مشکل کند. به همین دلیل نیز نیاز به یک ماده مضاعف برای حل این معضل داریم. استفاده از کامپوزیت دندان رنگ صدفی می تواند گزینه خوبی در این مورد باشد و به راحتی مقاومت دندان های ما را افزایش می دهد.

  • اصلاح رنگ دندان ها و زیبایی

مورد بعدی در خصوص اصلاح کردن رنگ دندان ها و همچنین افزایش زیبایی دندان ها است. کامپوزیت های صدفی می توانند به خوبی دندان هایی که رنگ گرفته اند و یا به طور ژنتیکی رنگ های شیری و کرمی رنگ دارند را اصلاح کرده و در نهایت نیز لبخند زیبایی را به شما هدیه کنند.

 

نکات مهم در نگهداری کامپوزیت دندان رنگ صدفی

 

یک سری از نکات وجود دارند که برای نگهداری از دندان های کامپوزیت شده با رنگ صدفی می توانند اهمیت داشته باشند. برای آن که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که آیا این مدل از کامپوزیت ها برای شما مناسب هستند یا خیر، می توانید به این نکات توجه کرده و با توجه به آن ها، تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

  • عدم مصرف غذاهای رنگدانه دار

تا جایی که می توانید نباید از خوراکی ها و غذاهای رنگدانه دار استفاده کنید. معمولا این مدل از خوراکی ها می توانند رنگ کامپوزیت های صدفی شما را به طور کامل تغییر دهند. به همین دلیل نیز توصیه می شود که تا حد امکان از مصرف کردن این نوع از غذاها و نوشیدنی ها خودداری کنید.

  • مسواک زدن مرتب

بعد از هر وعده غذایی حتما باید مسواک بزنید. این کار سبب می شود تا هم ذرات غذایی و هم رنگدانه ها از روی دندان ها پاک شوند. به همین خاطر نیز  حتما پس از هر بار غذا خوردن باید مسواک بزنید. صرفا نیازی نیست تا بعد از هر بار غذا خوردن بخواهید از خمیر دندان نیز استفاده کنید. اما یک بار استفاده از خمیر دندان و دهان شویه را حتما در برنامه خود داشته باشید.

کامپوزیت دندان رنگ صدفی

  • ممنوعیت استعمال دخانیات

کشیدن سیگار و همچنین قلیان یکی از موارد بسیار مهمی است که می تواند اهمیت داشته باشد. بهتر است تا حد ممکن از استعمال کردن دخانیات بپرهیزید زیرا تمامی دخانیات و به خصوصی سیگار و قلیان می توانند دندان ها و کامپوزیت های شما را زرد کنند.

  • چکاپ مرتب و منظم

این مورد می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. در صورتی که از کامپوزیت ها استفاده کرده باشید، باید حتما هر 6 ماه یکبار برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید. این کار سبب می شود تا اگر دندان های شما دچار ترک خوردگی و یا هر نوع مشکل دیگری شده باشند، بتوانید در مدت زمان کوتاهی این مسئله را حل کنید. برای چکاپ کردن اصولی دندان های خود می توانید به کلینیک مهر شریعتی مراجعه کنید که با نهایت دقت این کار را انجام می دهند.

کلام پایانی

کامپوزیت دندان رنگ صدفی از جمله مهم ترین انواع کامپوزیت هایی است. این روزها مشتریان دوست دارند تا بر روی دندان های خود داشته باشند. در صورتی که شما نیز دوست دارید تا این مدل از کامپوزیت ها را داشته باشید، حتما به سراغ مراکز و کلینیک هایی بروید که مهارت و تجربه کافی در این زمینه را دارند. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی از جمله بهترین گزینه ها در این زمینه است. در این کلینیک می توانید کامپوزیت هایی با بهترین کیفیت ها و همچنین بهتری قیمت ها را داشته باشید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *