مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت

مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت

مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت موضوعی است که در طول این مقاله قرار است به آن رسیدگی کنیم. در نظر داشته باشید که معمولا هر کدام از این روش های درمانی و زیبایی می توانند کارایی های خاص خودشان را داشته باشند. به همین دلیل نیز باید حتما هر دو این موارد را بشناسید و سپس با توجه به شناختی که از هر کدام از آن ها پیدا می کنید، یک مورد را انتخاب کرده و انجام دهید. این موضوع را در نظر داشته باشید که پیش از انتخاب هر کدام از این موارد، یاید حتما کلینیک معتبر و مناسبی را پیدا کنید. از طریق این روش است که به خوبی می توانید به آن چیزی که می خواهید دست پیدا کنید.

بلیچینگ چیست؟

ابتدا به بررسی کردن این موضوع می پردازیم که بلیچینگ چیست. زمانی که به طور دقیق متوجه نحوه عملکرد آن شویم، می توانیم این نکته را نیز درک کنیم که آیا برای دندان های ما این موضوع مناسب است یا خیر.

بلیچینگ دندانی به روشی گفته می شود که دندان ها را با یک سری از مواد شیمیایی و پروسه های متعددی که در چند جلسه بر روی دندان ها انجام می شود، سفید می کنند. این روش معمولا برای از بین بردن لک و جرم های دندان ها و همچنین رنگدانه هایی است که بر روی دندان ها باقی مانده است. یک سری از مراقبت ها وجود دارد که پس از بلیچینگ دندانی باید در نظر بگیرید. به همین دلیل نیز پیش از انجام دادن بلیچینگ از تمامی نکات مربوط به آن آگاه شوید.

مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت

کامپوزیت چیست؟

مورد بعدی که باید بدانیم و پیش از بررسی و مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت باید به آن بپردازیم، آن است که کامپوزیت چیست. کامپوزیت ها در حقیقت به روکش هایی گفته می شوند که با استفاده از مواد و پودرهای خاص بر روی دندان ها قرار می گیرند. این مواد پس از قرار گیری بر روی دندان ها سفت شده و حالت دندان را به خودشان می گیرند. رنگ بندی های مختلف دندان ها و کامپوزیت ها نیز اهمیت زیادی دارد که باید حتما با مشورت پزشک معالج خود، آن ها را انتخاب کنید.

غالبا استفاده از کامپوزیت هم برای زیبایی بیشتر دندان ها و هم برای مقاوم سازی دندان های پر کرده و ضعیف شده می باشد. بنابراین کامپوزیت ها در عین داشتن جنبه زیبایی، دارای جنبه های درمانی نیز هستند.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت

بررسی و مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت از جمله موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید. در این بخش به مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو مدل از روش های درمانی و زیبایی وجود دارد، می پردازیم. این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به تمامی اطلاعاتی که وجود دارد، در نهایت باید با دندان پزشک خودتان مشورت کنید زیرا او با توجه به شرایط شما، راهنمایی های بهتری را می تواند به شما ارائه کند.

  • میزان ماندگاری

اولین مورد در خصوص میزان ماندگاری است که هر کدام از این روش ها دارند. بلیچینگ های دندان معمولا در بهترین حالت می توانند 6 ماه دوام داشته باشند. این در صورتی است که کامپوزیت های دندانی چیزی بین 5 الی 7 سال را می توانند کارایی داشته باشند و ماندگاری خود را حفظ کنند.

  • میزان هزینه ها

مورد بعدی در مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت در مورد هزینه های انجام این دو مورد می باشد. هزینه های انجام بلیچینگ بسیار کمتر از کامپوزیت است. همین مسئله نیز سبب می شود تا مشتریان تمایل بیشتری به انجام بلیچینگ نسبت به کامپوزیت نشان دهند.

  • میزان سفیدی ایجاد شده

مورد و نکته بعدی که در مقایسه این دو مورد می تواند در نظر گرفته شود، در خصوص میزان سفیدی است که هر کدام از این روش ها می توانند بر روی دندان های شما ایجاد کنند. معمولا میزان سفیدی ایجاد شده بر روی دندان ها به وسیله این دو روش می تواند با هم متفاوت باشد. در روش بلیچینگ دندان ها را تا حد خاصی می توانیم سفید کنیم. در واقع رنگ اصلی و پایه دندان های ما حرف اول را در میزان سفید شدن دندان ها می زنند.

این موضوع در خصوص کامپوزیت ها متفاوت است. معمولا کامپوزیت ها به دلیل آن که یک لایه مواد اضافی هستند که روی دندان ها قرار می گیرند، می توانند طیف های رنگی مختلف و متنوعی نیز داشته باشند. به همین دلیل نیز در زمان استفاده از روش کامپوزیت های دندانی می توانید میزان سفیدی متفاوت و دلخواهی را بر روی دندان های خود داشته باشید.

  • نوع مواد

نوع موادی که برای بلیچینگ و کامپوزیت استفاده می شود، یکی دیگر از مواردی است که برای مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت می تواند در نظر گرفته شود. معمولا به دلیل آن که بلیچینگ کردن دندان ها را به منظور برداشتن لایه رویی آن ها انجام می دهیم، از مواد خاصی باید استفاده کنیم. بلیچینگ کردن را با استفاده از موادی به نام هیدروژن پراکسید انجام می دهیم. این در صورتی است که برای کامپوزیت کردن باید از مواد نرم و خمیری کامپوزیت استفاده کنیم.

مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت

  • نوع پروسه

علاوه بر تفاوت هایی که بین نوع مواد استفاده شده در بین این دو روش وجود دارد، پروسه انجام شده نیز می تواند متفاوت باشد. در بلیچینگ معمولا با استفاده از موادی همچون هیدروژن پراکسید یا H2O2، دندان ها را تمیز می کنند و لایه جرم ایجاد شده بر روی آن ها را حذف می کنند. این در حالی است که در روش کامپوزیت کردن دندان ها معمولا یک لایه از مواد نرم و خمیری شکل کامپوزیت بر روی دندان ها قرار می گیرد.

کلام پایانی

مقایسه بلیچینگ و کامپوزیت را با معرفی هر کدام از این موارد انجام دادیم. تفاوت های بین این دو مورد را نیز ذکر کردیم. در نظر داشته باشید که معمولا هر کدام از این موارد می توانند اهمیت های زیادی داشته باشند. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که در نهایت کدام مورد را می خواهید انتخاب کنید. فراتر از تمامی این موارد آن است که کلینیک خوب و مناسبی را پیدا کنید. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی یکی از بهترین گزینه ها است. در این کلینیک نه تنها به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ داده می شود. بلکه حتی بهترین خدمات را با بهترین کیفیت ها نیز دریافت خواهید کرد.

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *