انواع ایمپلنت فرانسوی

انواع ایمپلنت فرانسوی

انواع ایمپلنت فرانسوی وجود دارد که امروزه در کلینیک های دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. در خصوص ایمپلنت های فرانسوی بهتر است این نکته را بدانید که یک سری از ویژگی ها وجود دارد که حتما باید از آن ها آگاه باشید تا بتوانید بهترین نتیجه ها را در این زمینه ها دریافت کنید. در ادامه این مطلب سعی می کنیم تا ویژگی ها و نکات مربوط به انواع ایمپلنت های فرانسوی را مورد بررسی قرار دهیم.

ایمپلنت فرانسوی چیست؟

ایمپلنت های فرانسوی می توانند توسط شرکت های مختلفی تولید شوند. به طور کلی 12 مدل از این محصولات وجود دارد که مربوط به کشور فرانسه هستند. شرکت IDI DENTAL در حال حاضر یکی از شرکت هایی است که در زمینه تولید تمامی مدل های ایمپلنت های فرانسوی فعالیت می کند و به همین خاطر نیز از شرکت های دیگر معروف تر می باشد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که ایمپلنت های فرانسوی به دو گروه کلی تقسیم می شوند و 12 مدل باقی نیز زیر شاخه های این دو گروه کلی و جامع می باشند.

انواع ایمپلنت فرانسوی

انواع ایمپلنت فرانسوی

همان طور که گفته شد ایمپلنت فرانسوی به دو گروه کلی تقسیم بندی می شوند. این دو گروه کلی می توانند ویژگی های مربوط به این محصولات را تا حدودی تعیین کنند. ایمپلنت های اندوستیل و ساب پریوستیل نام هایی است که برای این متریال ها و مواد انتخاب شده اند.

  • ایمپلنت فرانسوی اندوستیل

این مدل دارای نوعی پایه از جنس تیتانیوم هستند. فلز تیتانیوم می تواند بسیار مقاوم بوده و طول عمر ایمپلنت را افزایش می دهد. برای استفاده از اندوستیل ها لازم است که آن ها را به جای دندان از دست رفته داخل استخوان فک پیچ کنند. قسمتی ا ایمپلنت از لثه و استخوان فک بیرون می ماند که برای قرار گیری پوشش بر روی آن خواهد بود.

  • ایمپلنت فرانسوی ساب پریوستیل

مورد بعدی با نام ساب پریوستیل ها شناخته می شود. برخی از افراد که نیاز به انجام ایمپلنت دارند، نمی توانند این کار را انجام دهند. دلیل این مشکل نیز مربوط به تحلیل رفتن استخوان فک و یا نیاز به پیوندهای استخوانی است که فرد نمی تواند انجام دهد. ساب پریوستیل ها پایه تیتانیومی ندارند که بخواهد وارد استخوان فک شود. معمولا این مدل از ایمپلنت را بر روی استخوان فک و یا صرفا داخل لثه قرار می دهند تا مشکلی از بابت تراکم استخوان نیز وجود نداشته باشد.

ویژگی های انواع ایمپلنت فرانسوی

یک سری از ویژگی ها مربوط به انواع ایمپلنت های فرانسوی می شود. پیش از آن که بخواهید نوع ایمپلنت خودتان را انتخاب کنید، باید بدانید که آیا این ایمپلنت ها را با توجه به ویژگی هایی که دارند، می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند یا خیر. در ادامه توضیحات کامل تر و جامع تری را در این خصوص عنوان کرده و شما را به شکل بهتری با این مسئله آشنا می کنیم.

  • سلامت استخوان و فک

اولین مورد در خصوص سالم ماندن استخوان فک و صورت می شود. ایمپلنت های فرانسوی به راحتی در فک و لثه ها جای می گیرند و همین موضوع از تحلیل رفته لثه ها و استخوان ها جلوگیری می کند. همین موضوع سبب می شود که در نهایت نیازی به پیوند استخوان پیدا نکنید.

  • دائمی بودن ایمپلنت

مورد بعدی در خصوص دائمی بودن ایمپلنت ها است. معمولا تمامی ایمپلنت ها از نوع دائمی هستند، اما یک سری از آن ها نیاز به چکاپ های دائمی دارند و در نهایت نیز ماندگاری 7 الی 8 سال دارند. انواع ایمپلنت فرانسوی به دلیل کیفیت های بالایی که دارند، معمولا به صورت حداقل تا 15 الی 20 سال ماندگاری دارند.

  • مراقبت آسان

مورد بعدی در خصوص مراقبت های آسانی است که از این مدل از ایمپلنت ها می توانید داشته باشید. مراقبت آسان از دندان های کاشت شده برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. زیرا دیگر قرار نیست تا کارهای زیادی را انجام دهند. به همین خاطر نیز این مورد هم یکی دیگر از ویژگی های مربوط به این مدل از دندان ها می شود.

  • ظاهر طبیعی

مورد بعدی در خصوص ظاهر طبیعی و مناسبی است که این مدل از دندان ها دارند. ظاهر طبیعی می تواند سبب شود که لبخندهای جذاب تر و زیباتری داشته باشید. به همین خاطر نیز معمولا این مدل از ایمپلنت ها بیشتر مورد توجه بیماران هستند.

  • راحتی در غذا خوردن

مورد بعدی در خصوص راحتی در غذا خوردن است. به راحتی می توانید با این مدل از ایمپلنت ها غذا بخورید و مشکلی نیز از این بابت وجود نخواهد داشت. متناسب بودن اندازه ایمپلنت ها و همچنین راحتی در زمان خوردن غذا سبب می شود تا محبوبیت این مدل از ایمپلنت ها بیشتر شود.

انواع ایمپلنت فرانسوی

 

برندهای انواع ایمپلنت فرانسوی

 

برندهای مختلفی برای ایمپلنت های فرانسوی وجود دارد. در این بخش به معرفی این برندها می پردازیم تا شما نیز به شکل راحت تری بتوانید برندهای مختلف ایمپلنت های فرانسوی را بشناسید.

  • برند IDI

اولین و معروف ترین برندی که انواع ایمپلنت های فرانسوی را تولید می کند، با نام IDI شناخته می شود. یک سری از ویژگی ها همچون سازگاری بالای ایمپلنت های این شرکت با بدن بیماران، کیفیت بسیار مناسب، تنوع بالای انواع ایمپلنت ها و همچنین ظاهر و رنگ طبیعی در محصولات این شرکت وجود دارد که بسیار مهم است. تمامی این موارد سبب می شود تا محصولات این برند اهمیت زیادی پیدا کنند.

  • برند TBR

مورد بعدی با نام برند TBR فرانسوی شناخته می شود. محصولات این برند امکان این را دارند که بدون واسطه روی استخوان فک قرار بگیرند. به همین خاطر نیز معمولا این برند می تواند محبوبیت زیادی داشته باشد.

  • برند TEKKA

برند بعدی که در بین انواع ایمپلنت فرانسوی وجود دارد و مورد توجه نیز قرار گرفته است، با نام TEKKA شناخته می شود. ارائه دادن اندازه ها و سایزهای مختلف ایمپلنت و همچنین امکان کاشت فوری که این برند عرضه کرده است، از جمله مهم ترین ویژگی هایی است که محصولات TEKKA دارند.

  • برند AXIOM

برند پایانی که در بین محصولات فرانسوی وجود دارد با نام AXIOM شناخته می شود. محصولات این برند کیفیت بالایی دارند و بسیار مرغوب هستند. همین مسئله سبب محبوبیت آن ها شده است.

 

کلام پایانی

انواع ایمپلنت فرانسوی و همچنین مدل های مختلف و ویژگی های مربوط به این محصولات را در طول این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که نیاز به انجام ایمپلنت های دندانی داشته باشید، باید بدانید که در ابتدا باید کلینیک مناسبی را انتخاب کنید. کلینیک دندان پزشکی مهر شریعتی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در این کلینیک علاوه بر آن که از ایمپلنت های بسیار خوب و مناسبی استفاده می شود، تعرفه های مناسبی را نیز به بیماران عرضه می کنند. کیفیت خوب، خدمات مناسب و قیمت های متعارف سه مولفه مهمی هستند که ایمپلنت گذاری را برای شما بسیار ساده می کند.

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *